blog iPresso Marketing Automation

Content Marketing na poziomie Enterprise. Jak największe firmy zarządzają treściami?

W jaki sposób największe firmy prowadzą działania content marketingowe? Jak oceniają ich skuteczność? Jakich technologii używają dla wsparcia tych działań i z jakimi zmagają się wyzwaniami? – takie pytania zadał Content Marketing Institute marketerom pracującym dla dużych przedsiębiorstw (1000+ pracowników) w Ameryce Północnej.

Dane opublikowane w raporcie Enterprise Content Marketing 2019: Benchmarks, Budgets, and Trends – North America, wskazują na coraz większą pewność siebie firm w zakresie prowadzenia działań content marketingowych. 68% respondentów uważa, że ich działania na tym polu są skuteczniejsze w porównaniu z poprzednim rokiem.

Niemal 7 na 10 respondentów twierdzi, że content marketing w ich firmach jest obecnie skuteczniejszy niż rok temu. 61% deklaruje natomiast bardzo wysoki poziom zaangażowania w tą dziedzinę marketingu.

Skuteczność działań content marketingowych jest często powiązana z posiadaniem przez firmę udokumentowanej strategii w tym zakresie. Według raportu CMI, 72% dużych firm w Ameryce Północnej posiada strategię marketingową – jednak tylko w połowie przypadków (36%) jest ona udokumentowana. 22% respondentów przyznało, że ich organizacja nie ma takiej strategii lecz planuje wdrożyć ją w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Tylko 6% ankietowanych nie ma planów wprowadzenia takiej strategii w ciągu najbliższego roku.

Marketerzy z przedsiębiorstw Enterprise często sięgają po technologie wspierające tworzenie, publikację czy raportowanie działań content marketingowych. Ponad 8 na 10 korzysta z narzędzi do publikowania treści w social mediach i do ich analizy (83%), a także z rozwiązań e-mail marketingowych (81%). Do często stosowanych technologii należą też narzędzia analityczne (66%), CMS-y (56%), rozwiązania do zarządzania projektami/workflow’em (55%) oraz systemy Marketing Automation (53%).

Wśród najważniejszych korzyści płynących z wykorzystania technologii w content marketingu wskazywano przede wszystkim na lepszy wgląd w osiągane wyniki (71%), a także dostęp do danych o zachowaniach i preferencjach odbiorców (50%).

Do największych wyzwań respondenci zaliczyli m.in. konieczność koordynacji działań marketingowych pomiędzy wieloma działami firmy i markami oraz skuteczną integrację technologii content marketingowej na poziomie całej firmy. Wskazywali też na potrzebę działania w sprawny sposób we wprowadzaniu koniecznych zmian, a także prowadzenia komunikacji w spójny sposób.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz