Z roku na rok na świecie wzrasta zainteresowanie wyprzedażami związanymi z Czarnym Piątkiem, który w tym roku wypada 23 listopada. Zakupowa gorączka coraz mocniej dociera też do Polaków. Obecnie już 95% polskich konsumentów deklaruje, że zna pojęcie Black Friday, a 6 na 10 zamierza skorzystać tego dnia z promocji (o 8,5 punktów procentowych więcej niż w roku 2017) – wynika z badania przeprowadzonego przez serwis Black-Friday.Global w oparciu o dane platformy Picodi.com.
Aż 95% Polaków wie czym jest Black Friday. Odsetek osób, które wybiorą się tego dnia na zakupy wzrósł z 51,5% w 2017 r. do niemal 60% w roku bieżącym.
Sześć na dziesięć osób wybierających się na zakupy tego dnia zamierza szukać czarnopiątkowych okazji zarówno w sklepach stacjonarnych jak i online. 30% planuje kupowanie wyłącznie w e-sklepach, a 15% – tylko w sklepach tradycyjnych.
Z raportu wynika, że przeciętny Polak wyda tego dnia 645 zł (175$). Większe wydatki planują m.in. mieszkańcy USA (515$) czy Niemiec (239$), a mniejsze – Rosjanie (136$) czy Węgrzy (105$).
Średnia wartość zniżek w polskich sklepach w zeszłoroczny Black Friday wyniosła 46%. Według prognoz zawartych w badaniu Black-Friday.Global, obniżki o takiej wartości mogą w tym roku dać Polakom oszczędności w średniej wysokości 550 zł na osobę. Największą popularnością wśród kupujących będzie się cieszyć odzież, elektronika, obuwie, kosmetyki i perfumy oraz sprzęt AGD.
Raport powstał w oparciu o dane statystyczne platformy Picodi.com. W ankiecie uczestniczyło 12 tys. osób z 55 krajów świata.
Odpowiedz