blog iPresso Marketing Automation

KPI coraz popularniejsze – marketerzy stawiają na skuteczne mierzenie wyników

Zdecydowana większość marketerów (86%) korzysta ze swoich własnych wskaźników KPI (Key Performance Indicators) – wynika z badania Outcome Media Report 2018 przeprowadzonego przez Xaxis na ankietowanych z 16 krajów świata, w tym z Polski.

Rosnący poziom zastosowania tych wskaźników wiąże się z coraz silniejszą presją na mierzenie przełożenia działań marketingowych na konkretne wyniki biznesowe. Trend ten jest szczególnie widoczny w przedsiębiorstwach przeznaczających duże kwoty na komunikację w mediach cyfrowych.

Key Performance Indicators uchodzą wśród marketerów za stosunkowo proste narzędzie pozwalające na mierzenie powiązań między nakładami na działania marketingowe a konkretnymi wynikami biznesowymi.

45% ankietowanych twierdzi, że ich użycie w tym celu jest raczej łatwe, a 32% uważa, że jest ono bardzo łatwe. Dla 6% działanie takie jest raczej trudne, a tylko 1% twierdzi, że jest ono bardzo trudne do realizacji. Co ciekawe, wśród udzielających odpowiedzi raczej trudne lub bardzo trudne przodowali respondenci z Polski (jedną z tych opcji wybrało 13% z nich), którzy wyprzedzili pod tym względem marketerów z Singapuru i Meksyku.

Rosnąca popularność tych wskaźników wiąże się z coraz silniejszą rolą tzw. Outcome-Driven Media. Pojęcie to autorzy badania definiują jako planowanie i optymalizację kampanii w oparciu o wskaźniki KPI, które są najczęściej indywidualizowane pod konkretną firmę czy kampanię marketingową, dzięki czemu są spójne z końcowymi celami marketingowymi i biznesowymi danej organizacji. 86% respondentów stwierdziło, że prawdopodobne jest w ich przypadku zwiększenie inwestycji na Outcome-Driven Media w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy.

Wskaźniki Key Performance Indicators są jednym z narzędzi raportowych dostępnych w systemach MA, takich jak iPresso. Aby dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij tutaj.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz