Wykorzystanie powiadomień web push pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów e-sklepów, użytkowników serwisów internetowych czy czytelników bloga. Rozwiązanie to można wykorzystać do informowania internautów o aktualnych promocjach, nowych treściach na stronie czy przypomnienia im o porzuconych koszykach.
Ta forma komunikacji daje marketerom szerokie możliwości pozwalając na dotarcie w czasie rzeczywistym do osób korzystających z przeglądarek internetowych. Aby skutecznie korzystać z web pushy należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach:
- zdefiniowanie celów kampanii web push
Prowadząc każdego rodzaju działania marketingowe i komunikacyjne warto zdefiniować cele, które zamierzamy za ich pomocą osiągnąć. Pozwoli to na długoterminowe planowanie kampanii i zastosowanie bardziej systematycznego podejścia do kontaktu z odbiorcami, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki konwersji.
- monitorowanie zachowań odbiorców i segmentacja
Skuteczna komunikacja web push wymaga jak najlepszego rozpoznania zachowań, cech i preferencji odbiorców. Komunikaty takie nie mogą być wysyłane na oślep, gdyż w takim wypadku odstraszą potencjalnych klientów i użytkowników. Istotne jest zatem aby przed rozpoczęciem komunikacji web push jak najlepiej poznać zwyczaje, preferencje, czy zachowania odbiorców – a następnie tak dobrać przekaz, żeby odpowiadał on oczekiwaniom konkretnej grupy docelowej.
- dopasowanie i personalizacja komunikacji
Wyrażenie przez internautę zgody na otrzymywanie powiadomień web push oznacza, że obdarza on zaufaniem daną markę, firmę, czy serwis internetowy. Aby komunikacja z takim internautą przyniosła odpowiednie rezultaty nie można jednak nadużywać jego zaufania i dobrej woli. Istotne jest zatem, żeby – na podstawie wiedzy zgromadzonej na temat danej osoby -stosować komunikację jak najbardziej zindywidualizowaną i spersonalizowaną. Dzięki temu każdy odbiorca otrzyma takie treści, które najbardziej go interesują.
- czytelny i prosty przekaz
Treści powiadomień web push mogą zawierać ograniczoną liczbę znaków, dlatego warto dokładnie przemyśleć każde słowo – tak, żeby w prosty sposób precyzyjnie ująć to, co chcemy przekazać odbiorcy. Komunikat taki powinien być prosty i zrozumiały, a także zawierać treści istotne dla osoby, do której jest kierowany. Warto też zamieścić w jego treści odpowiednie call to action – zachętę do wykonania konkretnego działania (kliknij, skorzystaj z promocji, dokończ transakcję).
- wysyłka w dogodnym momencie
Powiadomienia web push wyświetlają się internautom korzystającym z danej przeglądarki nawet wtedy gdy nie przebywają oni w danym momencie na określonej stronie internetowej. Oznacza to, że twórcy takich komunikatów mają dużą swobodę jeżeli chodzi o określenie czasu, gdy dane powiadomienie ma się pojawić na ekranach internautów. Dlatego też warto zastanowić się nad najlepszymi momentami na tego rodzaju komunikację tak by nie irytować odbiorców i uniknąć efektów odwrotnych od zamierzonych (np. rozważyć unikanie komunikacji we wczesnych godzinach porannych, albo w trakcie godzin pracy).
- odpowiednia częstotliwość
Web push jest formą komunikacji, której nie powinno się nadużywać. Należy pamiętać, że przeciętny odbiorca mógł wyrazić zgodę na otrzymywanie takich powiadomień od wielu różnych stron i serwisów internetowych. Nie oznacza to jednak, że chce być każdego dnia zalewany tego rodzaju komunikatami – taka strategia może szybko skończyć się wycofaniem przez niego zgody na otrzymywanie powiadomień. Ważne jest zatem zastanowienie się nad optymalną częstotliwością takiej komunikacji, tak by z jednej strony nie zrazić odbiorcy, a z drugiej – nie pozwolić mu szybko zapomnieć o swojej firmie czy produkcie.
- mierzenie wyników
Tak jak w przypadku wszelkich innych działań marketingowych, również w przypadku web push warto mierzyć skuteczność każdej kampanii. Dokładna wiedza o wynikach takich działań pozwoli na ich optymalizację – tworzenie bardziej oryginalnych i kreatywnych treści, lepszą segmentację odbiorców czy dokładniejsze dostosowanie przekazu do oczekiwań konkretnych osób.
Powiadomienia web push to jeden z kanałów komunikacji dostępnych w iPresso Marketing Automation. Chcesz wiedzieć więcej o działaniu web pushy – kliknij tutaj.
Odpowiedz