Strona główna » Odzyskuj porzucone koszyki z iPresso!

Odzyskuj porzucone koszyki z iPresso!

Odzyskuj porzucone koszyki z iPresso!

52% konsumentów jest skłonne porzucić koszyk zakupowy jeżeli koszty dostawy są w ich mniemaniu zbyt wysokie. 28% przerywa zakupy gdy okazuje się, że kod zniżkowy stracił ważność lub promocja przestała obowiązywać – wynika z badania opracowanego przez SAP na 20 tys. konsumentów z 24 krajów.

Pozytywnie na dokonanie transakcji wpływają natomiast takie czynniki jak otrzymanie informacji o zniżce czy promocji na dany produkt (55%) lub zniżki na zakup innego produktu (36%).

iPresso pozwala sprzedawcom na takie zarządzanie komunikacją z klientami by uniknąć porzuceń koszyków, a w razie gdy one nastąpią – przeprowadzić precyzyjnie dobrane działania nakierowane na ich odzyskanie.

Dzięki możliwościom Marketing Automation, sprzedawca może zidentyfikować konsumenta, który porzucił koszyk, sprawdzić na którym etapie procesu zakupowego doszło do rezygnacji i przeprowadzić zautomatyzowane działanie nastawione na odzyskanie klienta. Zgodnie z danymi firmy Listrak, e-maile wysyłane w ciągu trzech godzin po tym jak internauta wycofał się z zakupu mają wskaźnik otwarć na poziomie 40% i 20% kliknięć w zawarte w nich linki.

Marketing Automation zapewnia, że e-maile takie będą jeszcze skuteczniejsze, dzięki swojemu dopasowaniu do konkretnej sytuacji. Przykładem zastosowania tego rozwiązania może być sytuacja, w której klient księgarni internetowej porzuca swój koszyk po wcześniejszym dodaniu do niego kilku książek.

W zależności od tego, na którym etapie procesu zakupowego nastąpi rezygnacja, system iPresso może podjąć odmienne, adekwatne do sytuacji działanie. W sposób automatyczny można np. dostarczyć odbiorcom odpowiednio przygotowaną wiadomość e-mail.

koszyk

Załóżmy, że internauta wycofał się na etapie podawania swoich danych adresowych. Widząc, że klient zatrzymał się w tym miejscu (nie odnotowano przejścia do kolejnego kroku w procesie zakupowym) iPresso może przesłać mu wcześniej przygotowanego e-maila. W wiadomości takiej zamieścić można przypomnienie o książkach, które klient chciał kupić i zachęcić go do wykonania ostatnich kroków finalizujących zakup.

Innemu klientowi, który zrezygnował z zakupu na dalszym etapie (wybór sposobu dostawy i formy płatności), system może automatycznie przesłać odmienną wiadomość – zawierającą np. informację o rabacie lub darmowej dostawie, do której klient będzie uprawniony jeżeli wartość jego zakupu przekroczy 100 zł.

Co więcej, w procesie odzyskiwania koszyków można też wykorzystać powiadomienia web push, które wyświetlane są w czasie rzeczywistym za pośrednictwem przeglądarek internetowych. Dowiedz się więcej. 

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.