blog iPresso Marketing Automation

Rośnie liczba skarg związanych z RODO

Jak wynika z danych Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w ciągu trzech miesięcy od wejścia w życie rozporządzenia RODO wpłynęły ponad 2 tysiące skarg na łamanie unijnych przepisów. PwC przewiduje, że do końca roku ich liczba wzrośnie do 4 tysięcy.

Skargi związane były najczęściej z wymuszaniem zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych, przesyłaniem przez firmy niechcianej korespondencji, nieuprawnionym udostępnianiem danych osobom trzecim, nakazaniem udostępniania danych osobowych oraz udostępnianiem danych medycznych przez placówki medyczne.

Do tej pory do UODO wpłynęło prawie 2 400 skarg, a także ponad 1 000 pytań prawnych i 1 120 zgłoszeń związanych z RODO. Dla porównania w całym ubiegłym roku do GIODO zgłoszono 2 950 skarg i niemal 2 400 pytań.

Eksperci PwC szacują, że około połowa przedsiębiorców nie podeszła w odpowiedni sposób do wdrożenia nowych zasad przetwarzania danych osobowych. Zwrócili też uwagę na niewystarczającą liczbę inspektorów ochrony danych osobowych oraz na fakt, że wciąż nie wprowadzono przepisów zmieniających ok. 200 regulacji sektorowych związanych z RODO.

Przepisy RODO, które weszły w życie 25 maja br., obejmują swoim zasięgiem wszystkie firmy i instytucje zbierające oraz przetwarzające dane osobowe. Rozporządzenie nakłada na te organizacje nowe obowiązki, a osobom, których dane są przetwarzane, daje nowe prawa. RODO wprowadza m.in. prawo do bycia zapomnianym, zasadę minimalizacji danych, czy nowe regulacje w zakresie pozyskiwania zgód marketingowych.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

1 komentarz

  • Właśnie ostatnio bodajze w jakimś blogu czytałem , też w magazynie E-commerce o Rodo i problemach z tym związanych , szczególnie w kontekscie marketingu.