Polacy coraz chętniej korzystają z programów lojalnościowych za pomocą aplikacji mobilnych

Jak wynika z raportu Monitor programów lojalnościowych opracowanego przez ARC Rynek i Opinia, 6 na 10 osób biorących udział w takich programach używa w tym celu aplikacji mobilnych. Do największych zalet tego rozwiązania zaliczono brak konieczności posiadania karty plastikowej, otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach, a także możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji.

Odsetek użytkowników programów lojalnościowych korzystających z aplikacji mobilnych rośnie w szybkim tempie. W 2016 roku wynosił on 38%, w 2017 już 53%, a obecnie – 60%.

Rozwiązanie to jest dla konsumentów wygodne – pozwala na uniknięcie potrzeby posiadania karty lojalnościowej (wskazało tak 60% użytkowników takich aplikacji). Do innych pozytywnych aspektów korzystania z tej opcji należy otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%).

Najczęściej używanym funkcjonalnościami tych aplikacji są: sprawdzanie aktualnych promocji (53%), wykorzystywanie kuponów rabatowych (46%) oraz sprawdzanie salda i historii transakcji (43%).

Osoby, które uczestniczą w programach lojalnościowych ale nie korzystają z takich aplikacji jako powód podawały zazwyczaj brak takiej potrzeby (58%). 12% konsumentów z tej grupy stwierdziło natomiast, że takie aplikacje nie są dla nich pomocne.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>