blog iPresso Marketing Automation

Wartość polskiego rynku danych wzrośnie w 2019 r. do 37 mln dolarów

Polski rynek danych ma w bieżącym roku osiągnąć wartość 21 mln dolarów (w porównaniu z 11,9 USD rok wcześniej). W roku 2019 wartość tego segmentu ma wynieść już 37,2 mln USD – wynika z raportu Global Data Market Size opracowanego przez Cloud Technologies.

Dynamiczny rozwój rynku danych wiąże się z rosnącą digitalizacją przedsiębiorstw, a także z intensywnie rozwijającym się sektorem marketingu internetowym, który napędzany jest informacjami o e-konsumentach.

Wzrost rynku polskiego wpisuje się w trend ogólnoświatowy. W bieżącym roku wartość globalnego rynku danych wyniesie 20,6 mld dolarów, a w przyszłym już 26 mld.

W skali światowej, pod względem ilości kupowanych informacji cyfrowych przodują Stany Zjednoczone, które wyprzedzają Wielką Brytanię. Największą dynamiką wzrostu charakteryzuje się natomiast rynek chiński. Co ciekawe rozwój tego sektora nie został spowolniony przez wprowadzenie przepisów RODO.

Rosnąca wartość rynku danych powiązana jest z coraz większa rolą jaką dla firm odgrywają informacje o zachowaniach i zainteresowaniach internautów. Trend ten przejawia się we wzroście popularności reklamy w modelu programmatic oraz rozwiązań Marketing Automation.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz