blog iPresso Marketing Automation

Odpowiedzialność prawna firm największą korzyścią RODO według Brytyjczyków

Trzech na czterech Brytyjczyków (74%), którzy posiadają wiedzę na temat RODO, uważa, że rozwiązanie to pozytywnie wpłynie na sposób zarządzania danymi osobowymi przez firmy działające w internecie – wynika z raportu GlobalWebIndex.

Wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii posiadających świadomość przepisów RODO, 58% uważa, że regulacje te są ważne gdyż pozwalają na pociągnięcie firm do odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju niewłaściwe wykorzystanie danych osobowych.

41% uważa, że istotnym zapisem rozporządzenia jest możliwość trwałego usunięcia wszelkich danych osobowych posiadanych przez firmę. Dla 4 na 10 respondentów ważnym elementem RODO jest obowiązek posiadania przez firmę jednoznacznej zgody klienta na przetwarzanie jego danych.

Dla 35% RODO jest istotne, gdyż pozwoli na wprowadzenie wysokich standardów ochrony danych. Jeden na trzech respondentów (34%) przywiązuje wagę do przejrzystości działań reklamowych i marketingowych prowadzonych przez firmę.

Co czwarty respondent (27%) stwierdził, że bez regulacji wprowadzonych przez RODO, nie ufaliby, że firmy będą właściwie zarządzać ich danymi.

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz