69% amerykańskich firm korzysta z e-mail marketingu

7 na 10 firm inwestuje czas i pieniądze w działania e-mail marketingowe – wynika z badania przeprowadzonego przez The Manifest wśród amerykańskich marketerów. Kampanie prowadzone tym kanałem przyczyniają się do utrzymania klientów i wzrostu ich zaangażowania.

Obecnie na świecie istnieją już ponad 4 miliardy kont e-mailowych. Z możliwości komunikacji w tym kanale korzysta zdecydowana większość spośród przebadanych firm (69%).

Spośród tych, które komunikują się za pomocą e-maili, 32% wysyła marketingowe wiadomości codziennie, a 41% – każdego tygodnia. 13% robi to raz na dwa tygodnie, a 11% – raz na miesiąc.

Do najpopularniejszych rodzajów komunikatów e-mailowych należą informacje o nowościach/aktualizacjach (69%), wiadomości o promocjach (69%), newslettery (68%) oraz zaproszenia na wydarzenia (65%).

Zapytani o najważniejsze cele e-mail marketingu, ankietowani mówili przede wszystkim o wzroście i utrzymaniu bazy klientów (29%) oraz zwiększeniu ich zaangażowania (22%). 17% badanych wykorzystuje ten kanał komunikacji w celu sprzedaży produktów lub usług, a 13% – jako narzędzia budowania świadomości marki. Jeden na dziesięciu (11%) wspomniał natomiast o dostarczaniu odbiorcom adekwatnych treści i zwiększeniu ruchu na stronie internetowej (10%).

Z raportu wynika też, że większe firmy częściej wysyłają e-maila do swoich klientów. 37% przedsiębiorstw zatrudniających ponad 500 pracowników prowadzi wysyłki marketingowe każdego dnia, podobnie robi tylko 21% firm zatrudniających 101-500 osób.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>