Nowości w iPresso: skuteczniejsze pozyskiwanie zgód na web pushe dzięki komunikatom na stronach

iPresso wprowadza możliwość wyświetlania na monitorowanych stronach internetowych komunikatów zachęcających do wyrażenie zgody na komunikację web push. 

Powiadomienia web push pozwalają na komunikowanie się w czasie rzeczywistym z internautami korzystającymi z przeglądarek, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych – nawet wtedy, gdy nie przebywają oni w danym momencie na konkretnej stronie. Wykorzystanie tego kanału komunikacji wymaga jednak wcześniejszego uzyskania zgody internauty – może ona zostać wyrażona poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk wyświetlany przez przeglądarkę podczas wizyty na stronie.

web push zgoda

Nowa opcja iPresso pozwala na zwiększenie skuteczności procesu zbierania takich zgód (tokenów). Rozwiązanie to polega na wprowadzeniu możliwości wyświetlenia internaucie dodatkowych komunikatów. Mogą one pojawić się zarówno przed, jak i podczas wyświetlania się systemowego komunikatu przeglądarki.

Jak to działa w praktyce?

iPresso pozwala na wykonanie akcji dodania notyfikacji przed komunikatem przeglądarki oraz dodania notyfikacji w trakcie komunikatu przeglądarki.

Skonfigurowanie powiadomienia wyświetlającego się jeszcze zanim przeglądarka zapyta o zgodę na komunikację web push pozwoli na zachęcenie internautów do wyrażenia zgody na tą formę kontaktu, np. poprzez przedstawienie korzyści z takiego rozwiązania.

Notyfikacja przeglądarki wyświetli się dopiero po kliknięciu przez internautę w jedną z opcji (zgoda lub brak zgody) na komunikacie stworzonym w iPresso.

powiadomienia1

Dodatkowy komunikat można pokazać użytkownikom, którzy w pierwszej notyfikacji kliknęli “OK” czy “włącz powiadomienia”, w tym samym momencie gdy na ekranie pojawi się informacja z przeglądarki (należy przy tym pamiętać, że wiążącą zgodą jest właśnie ta wyrażona przez kliknięcie przycisku na komunikacie przeglądarki).

powiadomienia2

To drugie powiadomienie może dodatkowo informować o konieczności wyrażenia zgody na komunikacie przeglądarki, wykorzystując w tym celu np. strzałki wskazujące na odpowiedni przycisk.

W zależności od potrzeb można wykorzystać jeden lub oba rodzaje komunikatów na stronie.

Zaletą nowych komunikatów jest przede wszystkim zapewnienie firmie szansy na poinformowanie w dowolnej formie o korzyściach z wyrażenia zgody i zachęcenie do podjęcia takiej decyzji.

Co ważne, decyzję o wyglądzie, rozmiarze czy miejscu wyświetlenia takiej wiadomości podejmuje w tym wypadku właściciel strony – w przeciwieństwie do komunikatów przeglądarki, która wyświetla powiadomienia zgodnie z własnymi ustawieniami.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>