16% Polaków regularnie robi zakupy spożywcze online

1/3 polskich konsumentów zdarzyło się kupić żywność w sieci (źródło: Raport Portfel Polaka). Z badania E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online wynika natomiast, że zakupy takie regularnie robi 16% badanych.

Wśród osób, które kupują produkty spożywcza online, za największe korzyści tego rozwiązania uważane są oszczędność pieniędzy (odpowiedziała tak ponad 1/3 badanych) oraz możliwość spędzenia większej ilości czasu z bliskimi (23%).

Klienci, którzy kupują produkty spożywcze online najczęściej korzystają z usług e-sklepów prowadzonych przez sklepy stacjonarne (42%) lub sklepów wysyłkowych (35%). Jeden na czterech kupuje natomiast u tzw. pure-playerów, czyli sklepów, które sprzedają wyłącznie online i oferują dostawę produktów własnymi samochodami.

Do najpopularniejszych kategorii produktów spożywczych kupowanych w sieci należą napoje (34%), alkohol (26%), pieczywo oraz warzywa i owoce (po 25%).

Wśród konsumentów kupujących jedzenie i napoje online 1/3 robi to z domu, a 1/4 – podczas pobytu w pracy. 32% badanych robi duże i planowane e-zakupy spożywcze przeważnie raz w miesiącu, a 31% badanych – dwa razy w miesiącu.

1/3 osób, które kupują produkty spożywcze przez Internet jest w wieku 25-34 lat. Za zakupy spożywcze online odpowiadają w większości kobiety i jest to 2/3 badanych.

Konsumenci produkty spożywcze online od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37%). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co
czwarty – odpowiednich warunki przewożenia produktów.

57% osób, które skorzystały z e-zakupów spożywczych deklaruje, że po pierwszym zakupie postanowiły go ponowić. Częściej zachowanie takie przejawiały kobiety (67%) oraz osoby w grupie wiekowej 25-34 lata, a także mieszkańcy dużych miast.

Za zakupy spożywcze online e-klienci płacą przeważnie kartą online (36%), albo przelewem online.

Raport E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Frisco.pl.

Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) – responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach WWW oraz w wysyłce e-mailowej. Zebrano opinie od 2157 internautów oraz 200 klientów internetowego sklepu spożywczego Frisco.pl. Badanie zrealizowano w okresie 10–20 października 2017 r.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>