Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
20 July 2025
Artykuły

Niemal 90% Polaków pozytywnie ocenia przepisy RODO

  • 24 kwietnia, 2018
  • 2 min read
[addtoany]
Niemal 90% Polaków pozytywnie ocenia przepisy RODO

Zdecydowana większość Polaków pozytywnie postrzega nowe regulacje wprowadzane przez unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) – wynika z raportu Zarządzanie doświadczeniami klienta (CX) w erze RODO – jak Polacy dbają o ochronę informacji o sobie? opracowanego przez KPMG.

Niemal każda ze zmian wprowadzanych przez RODO jest postrzegana przez respondentów jako istotna lub bardzo istotna. Do najważniejszych zapisów Polacy zaliczają możliwość zażądania usunięcia swoich danych osobowych lub zaprzestania ich przetwarzania – aż 89% ankietowanych ocenia te możliwości jako istotne lub bardzo istotne.

89% respondentów uważa też, że istotnym lub bardzo istotnym elementem nowych przepisów jest obowiązek informowania przez firmy o celu w jakim przetwarzane są udostępnione im dane osobowe.

58% ankietowanych zadeklarowało natomiast, że bardzo ważnym zapisem będzie dla nich prawo do wniesienie sprzeciwu wobec profilowania (kolejne 28% uznało to za istotny element RODO).

Za mniej ważną uznano możliwość wnioskowania o przeniesienie swoich danych osobowych do innej firmy/instytucji (37% respondentów uważa to za bardzo istotne, natomiast 6% za zupełnie nieistotne).

Jako najbardziej poufne traktowane są przez respondentów (90%) informacje urzędowe (numer PESEL, numer dowodu osobistego i paszportu) oraz finansowe (zarobki, stan konta, numery kart płatniczych). Ponad 80% ankietowanych uznaje za poufne dane dotyczące swojego zdrowia. Informacje określane jako poufne są też uznawane za te, które wymagają największej ochrony.

Polacy, którzy wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych, najczęściej obawiają się zbyt agresywnych kontaktów marketingowych (73%), przekazania danych do innych firm (68%) oraz możliwego wycieku danych (64%).

Zapytani o to którym firmom najczęściej udzielają zgód na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, ankietowani wskazywali na banki (72%), operatorów telekomunikacyjnych (64%), ubezpieczycieli (48%) i placówki opieki medycznej (46%).

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *