Klienci iPresso, którzy używają zintegrowanych z systemem platform e-commerce takich jak Shopify, mogą teraz korzystać z nowej aktywności, jaką jest zakup produktu. Dzięki temu do systemu trafiać będą informacje o zrealizowanych przez dany kontakt zakupach określonych produktów.
Rozwiązanie to pozwoli marketerom na uzyskanie w iPresso wglądu w historię zakupów danej osoby. Zgromadzoną w historii kontaktu wiedzę o jego zakupach będzie można wykorzystać w zaawansowanych kampaniach marketingowy tworzonych w systemie MA.
Dzięki nowej aktywności, w iPresso będzie można zrealizować kampanie skierowane do ściśle określonej grupy klientów, którzy dokonali zakupu produktu o określonych parametrach (np. przeprowadzić działania up-sellingowe i cross-sellignowe). Do parametrów tych należą m.in. SKU, cena, nazwa, kategoria, URL do obrazka (zdjęcia produktu).
Przykładem działania opartego na wykorzystaniu aktywności zakup produktu będzie wysyłka odpowiednio przygotowanych e-mailingów do grup klientów, którzy dokonali zakupu w sklepie odzieżowym.
Zatem do osób, które posiadają aktywność zakup produktu, z której parametrów wynika, że kupiły garnitur w cenie wyższej niż 2 000 zł, należący do kategorii garnitur dzienny, można wysłać spersonalizowaną kampanię e-mail z informacją o specjalnej promocji na odpowiednio dobrane do takich garniturów koszule.
Inne propozycje mogą zostać natomiast przesłane tym osobom, które posiadają aktywność zakup produktu, określony parametrami jako garnitur spacerowych albo wizytowych. Parametry aktywności można przy tym wykorzystać w treści mailingu, dzięki czemu nie będzie ulegać wątpliwości, że dana wiadomość jest skierowana do konkretnego odbiorcy.
Podobne działania sklep odzieżowy może przeprowadzić do innych grup klientów. Tym, którzy posiadają aktywność związaną z zakupem określonej kategorii butów można np. wysłać informację o promocji na skarpetki; a osobom, które kupiły sukienkę o określonej nazwie, cenie lub kategorii można zaproponować odpowiednio dobraną torebkę.
Odpowiedz