Akcje na stronach w systemie iPresso pozwalają marketerom na natychmiastową, zautomatyzowaną reakcję na zachowania i preferencje klientów. Dzięki testom A/B/X twórcy kampanii będą mogli wybrać najskuteczniejszy wariant przygotowanego komunikatu.
Funkcjonalność Akcji na stronach umożliwia wyświetlanie rozpoznanym kontaktom dynamicznych treści dostosowanych do atrybutów i aktywności danej osoby (w przypadku kontaktów anonimowych wykorzystać można tylko dane o aktywnościach). Dzięki temu odpowiedni komunikat dotrze do ściśle określonej grupy targetowej w czasie rzeczywistym. Nowością w Akcjach na stronach jest możliwość przeprowadzenia testów A/B/X, które pozwalają na wyłonienie najskuteczniejszej wersji takiego komunikatu.
Rozwiązanie to pozwala na przygotowanie nawet 5 różnych kreacji i pokazanie każdej z nich określonej grupie odbiorców.
Na poniższym przykładzie widzimy dwie różne kreacje pop-up, które można przetestować na określonych procentowo podgrupach odbiorców (np. pokazać każdą z nich 50% grupy testowej).
Twórca kampanii może w dowolny sposób określić wartości procentowe poszczególnych grup, przy czym suma musi zawsze wynosić 100%. W przypadku dwóch grup można zatem np. wyświetlić daną kreację 20% odbiorców, a 80% – inną. W takim przypadku pierwszej z osób wyświetli się pop-up numer 1, a kolejnym czterem – pop-up numer 2.
Po przeprowadzeniu testu, wyniki uzyskane przez poszczególne kreacje widoczne będą w wygenerowanym przez system raporcie. W przypadku pop-up’u w raporcie zawarte zostaną dane o liczbie wyświeleń, kliknięć i zamknięć komunikatu.
Dzięki porównaniu wyników uzyskanych przez poszczególne wersje, marketerzy mogą przeprowadzić kampanię wykorzystującą ten wariant komunikatu, który cieszył się największym powodzeniem wśród odbiorców.
Odpowiedz