36,3% polskich internautów obserwuje marki w mediach społecznościowych. Najczęstszymi powodami wchodzenia w interakcję z nimi są: potrzeba uzyskania pomocy lub rady oraz chęć pozyskania najnowszych informacji o produktach – wynika z badania Wave 9 opracowanego przez dom mediowy UM.
42% polskich ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że social media stanowią nieodłączną część ich życia społecznego. Wskaźnik ten wzrasta do ponad 50% w grupie 16-24 i blisko 50% w grupie 25-34.
Zapytani o to z jakich platform i aplikacji korzystają co najmniej raz dziennie, Polacy wskazywali przede wszystkim na Facebooka (59,6%, podczas gdy na świecie – 45,7%) oraz YouTube (37,3%). W dalszej kolejności znalazły się WhatsApp (11,4%), Instagram (8,4%), Snapchat (6%), Twitter (4,6%).
36,3% polskich respondentów obserwuje marki w mediach społecznościowych. Najczęstszymi powodami wchodzenia w interakcję z marką są (można było wybrać trzy odpowiedzi): otrzymanie pomocy lub rady (40,6%), pozyskanie najnowszych informacji o produktach (39%), zdobycie możliwości dowiedzenia się czegoś nowego (37,3%).
Ponad 1/4 ankietowanych zadeklarowała, że powodem interakcji jest możliwość wyrażania własnych poglądów i doświadczeń, a 23,6% chce mieć w ten sposób wpływ na powstawanie produktów. 21,4% respondentów chce poprzez social media otrzymywać osobiste odpowiedzi na swoje zapytania i problemy.
Zapytani o rodzaj treści jakimi są najbardziej skłonni dzielić się z innymi, respondenci wymieniali treści rozrywkowe/zabawne (31,3%), takie które są użyteczne i dotyczące czegoś czego nie wiedzą inne osoby (26,7%), a także te, które zapewniają użyteczne informacje (26,1%).
61% polskich internautów oraz 60,1% użytkowników z całego świata uważa, że reklamodawcy powinni płacić za ich dane osobiste. Jeden na trzech polskich respondentów zadeklarował natomiast, że nie przeszkadza mu, kiedy firmy śledzą jego działania online, pod warunkiem, że dzięki temu content jaki otrzymuje będzie bardziej spersonalizowany.
W przeprowadzonym w lutym 2017 badaniu wzięło udział 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 mld aktywnych użytkowników internetu w wieku 16-54.
Odpowiedz