Strona główna » Z iPresso na Messengera – jak to działa w praktyce?

Z iPresso na Messengera – jak to działa w praktyce?

Z iPresso na Messengera – jak to działa w praktyce?

Nowy kanał Direct Marketingu w iPresso pozwoli na bezpośrednie dotarcie do klientów na Messengerze. Każdej osobie, która wyrazi (np. podczas składania zamówienia w sklepie internetowym) zgodę na otrzymywanie powiadomień od sprzedawcy za pośrednictwem tego komunikatora, będzie można w sposób automatyczny przesłać odpowiednio spersonalizowaną wiadomość. 


Opcja wysyłki powiadomienia na Messengera dostępna będzie m.in. w scenariuszach Marketing Automation, co pozwoli na wysyłkę odpowiednio dobranych treści (mogą to być zarówno materiały tekstowe, jak i np. wideo) na podstawie aktywności i cech danego klienta.

Warunkiem koniecznym do przesłania danemu kontaktowi wiadomości przez Facebook Messengera jest wyrażenie przez niego zgody na otrzymywanie tego rodzaju komunikacji.

Prośbę o udzielenie takiej zgody można zamieścić np. na stronie, na której klient składa zamówienie. Jeżeli zgoda zostanie udzielona, a dany kontakt istnieje już w iPresso, sprzedawca uzyska możliwość przesyłania na Messengera dowolnych treści, które mogą np. zachęcać do skorzystania z promocji czy zakupu produktów uzupełniających.

W poniższym przykładzie widzimy scenariusz, w którym system sprawdza czy osoba, która dokonała zakupu danego sprzętu (np. laptopa), posiada również aktywności związane z zakupem odpowiednich akcesoriów (np. torba, myszka).

messenger scenario

Jeżeli w iPresso odnotowano informację o takich zakupach, scenariusz zostanie zakończony. Jeżeli natomiast klient nie kupił akcesoriów, to w odpowiednio dobranym momencie (można zastosować tu blok opóźnienia), system prześle mu korzystną ofertę zakupu na Messengera.

Podstawowe ustawienia komunikacji na Messengerze pozwalają na wysyłkę dowolnych treści (informacji o ofertach, promocjach, statusie zamówienia, nowościach w sklepie itd.) przez 24 godziny od chwili, gdy klient wyrazi taką zgodę. Zgoda taka może zostać następnie reaktywowana na kolejne 24 godziny, jeżeli np. klient wyrazi ją przy kolejnym zakupie. W uzasadnionych przypadkach, Facebook może też pozwolić firmom na dłuższy okres komunikowania się z klientem za pośrednictwem Messengera – zgłoszenia takie rozpatrywane są indywidualnie.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.