NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
30 June 2025
Artykuły

7 na 10 internautów robi zakupy online każdego miesiąca

  • 2 listopada, 2017
  • 2 min read
[addtoany]
7 na 10 internautów robi zakupy online każdego miesiąca

Ponad 70% dorosłych użytkowników internetu robi zakupy w sieci przynajmniej raz w miesiącu – wynika z raportu GWI Commerce opublikowanego przez GlobalWebIndex.

Osoby w wieku 24-44 lat są najbardziej skłonne do kupowania w sieci, ale zakupy takie są popularne we wszystkich grupach wiekowych.

Zakupy online są najbardziej rozpowszechnione w regionie Azji i Pacyfiku (APAC), przodują tu szczególnie Chiny.

Jak wynika z badania GlobalWebIndex, zakupy w sieci dokonywane są przede wszystkim za pomocą urządzeń mobilnych. Szczególny entuzjazm w tej kwestii przejawiają przede wszystkim młodzi użytkownicy sieci. Autorzy raportu przewidują jednak, że komputery osobiste i laptopy pozostaną ważnymi narzędziami służącymi zakupom online, dzięki silnemu przywiązaniu do nich starszych konsumentów.

Z raportu wynika też, że ponad 70% dorosłych internautów na świecie korzysta bankowości internetowej, a głównym urządzeniem wykorzystywanym w tym celu są smartfony.

Rośnie też rola mediów społecznościowych w dokonywaniu zakupów w sieci. W bieżącym roku już 28% dorosłych internautów stwierdziło, że wykorzystują social media by dowiedzieć się więcej o produktach, które chcieliby kupić. Zaangażowanie internautów w mediach społecznościowych coraz mocniej wiąże się z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

Głównymi narzędziami zdobywania wiedzy o produktach i markach pozostają wyszukiwarki (52%). 41% użytkowników sieci w wieku 16-64 szuka takiej wiedzy w sieciach społecznościowych. 35% zapoznaje się natomiast z opiniami o produkcie opublikowanymi przez innych konsumentów.

Najważniejszym elementem zachęcającym do dokonania zakupu pozostaje darmowa wysyłka produktu.

1 Comment

  • Zanim jednak kupią, firmy muszą wykonać sporo zadań, niekiedy bardzo skomplikowanych, aby ich do tego zakupu zachęcić, niezależnie czy chodzi o produkty, czy usługi. Tutaj właśnie pojawia się problem marketingu, a klient zazwyczaj kupuje oczami. Mimo to nie wystarczy pokazać mu prostego obrazka, żeby był skłonny wyłożyć pieniądze na stół. Najważniejszy jest w tym przypadku dobry Content, wysokiej jakości tekst, opinie, recenzje, opisy – innymi słowy wszystko to, co może wdrożyć w temat i zainteresować na dłużej, skłonić do przemyśleń albo rozwiać wątpliwości. Trafiłem ostatnio na ciekawy artykuł na ten temat http://biznes-go.pl/artixen-net-o-roli-copywritingu-w-procesie-pozycjonowania/ myślę, że warto się z nim zapoznać.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *