Nowe możliwości w zakresie zgód marketingowych w iPresso

Do iPresso wprowadzono nową aktywność – wyrażenie zgody marketingowej – którą można wykorzystać w kryteriach wyszukiwania, wysyłkach, segmentacji czy scenariuszach marketingowych. Pozwala ona na wyodrębnienie grup kontaktów które wyraziły zgodę, bądź też tych, do których zgoda została przypisana powtórnie (odświeżona). Dodatkowo można tu zastosować kryterium źródła wyrażenia zgody: API, formularz, manager kontaktów, strona profilowa.

Przykładem zastosowania tego mechanizmu będzie wysyłka kampanii e-mail do tych kontaktów, które po raz pierwszy wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej poprzez wypełnienie formularza kontaktowego (przy wykluczeniu tych, którzy np. wypisali się wcześniej ze zgody, i zapisali ponownie).

Działanie takie można zastosować, żeby np. przesłać kody rabatowe osobom, które po raz pierwszy wyrażają zgodę marketingową.

Opcja odświeżenia zgody marketingowej pozwoli także firmom na ścisłe dostosowanie się do nowych zasad wprowadzanych przez europejską regulację RODO (GDPR), która m.in. zawiera restrykcyjne wytyczne w zakresie zgód marketingowych. Dzięki niej możliwe będzie np. wykluczenie z komunikacji osób, które w danym okresie czasu nie odnowią swojej zgody, co pozwoli firmie upewnić się, że komunikuje się tylko z klientami, którzy rzeczywiście sobie tego życzą.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>