Jak odzyskać porzucony proces zakupowy z iPresso?

iPresso pozwala marketerom na sprawne i skuteczne reagowanie na porzucone procesy zakupowe i rezerwacyjne. W sytuacji gdy potencjalny klient podejmuje działania (np. wypełnienie formularza) zmierzające do zakupu, ale nie zostają one sfinalizowane, iPresso zapewnia możliwość przeprowadzenia odpowiednio dobranych akcji marketingowych zmierzających do odzyskania takiego porzuconego procesu.

Opcja odzyskiwania porzuconych procesów szeroko stosowana jest m.in. przez branżę ubezpieczeniową, co związane jest ze stosunkowo długim i wymagającym podania wielu danych procesem wyboru i zakupu konkretnego ubezpieczenia.

Proces taki, np. zakup online ubezpieczenia samochodu osobowego, zwykle wymaga od klienta przejścia kilku etapów, na których podaje on informacje o samochodzie, swoje dane, czy dane o wcześniejszych ubezpieczeniach. Po drodze musi też oczywiście zaakceptować regulamin i zgody na otrzymywanie wiadomości od ubezpieczyciela. Czasochłonność tego procesu sprawia, że wiele osób rezygnuje z jego kontynuacji na którymś z etapów, odkłada zakup na kolejny dzień lub postanawia w międzyczasie sprawdzić ofertę konkurencji.

iPresso umożliwia odzyskanie takiego procesu poprzez komunikowanie się z daną osobą w oparciu o dane, które podała, i z uwzględnieniem wiedzy o etapie, na którym dokonała ona porzucenia.

Jeżeli potencjalny klient przejdzie np. pierwszy z czterech kroków zakupu, w którym poda dane dotyczące m.in. modelu i marki swojego samochodu oraz jego przebiegu, ale nie wykona dalszych kroków, system Marketing Automation może automatycznie, np. po 24 godzinach, przesłać mu promocyjną ofertę dotyczącą ubezpieczenia samochodu o tych konkretnych parametrach.

W przypadku, gdy dana osoba przejdzie dalsze etapy zakupu, a zatrzyma się dopiero na ostatnim kroku – Podsumowanie/Potwierdzenie, iPresso może automatycznie przesłać jej ściśle dopasowaną wiadomość zawierającą kluczowe informacje dotyczące ubezpieczenia i przypomnieć o tym, że wystarczy już tylko kliknąć “Potwierdź”, by zakończyć proces zakupu.

iPresso pozwala na szybką i precyzyjną reakcję bez względu na liczbę etapów zakupu, czy też poszczególnych formularzy jakie muszą zostać wypełnione. Jeżeli klient przejdzie dany krok, lecz w systemie nie zostanie odnotowane zakończenie kolejnego etapu – iPresso może automatycznie uruchomić scenariusz zmierzający do odzyskania klienta i zakończenia procesu zakupu.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>