Facebook jest wciąż najpopularniejszym kanałem społecznościowym wśród Amerykanów – wynika z badania Social Media Update 2016 przeprowadzonego przez Pew Research Center.
Z serwisu tego korzysta 79% amerykańskich internautów. Na dalszych miejscach znalazły się takie platformy jak Instagram (32%), Pinterest (31%), LinkedIn (29%), Twitter (24%). Dla większości Amerykanów media społecznościowe stanowią źródło wiedzy o bieżących wydarzeniach, a połowa internautów śledziła za ich pomocą tegoroczne wybory prezydenckie.
Z Facebooka korzysta 79% amerykańskich internautów (co daje 68% wszystkich dorosłych Amerykanów). Serwis jest szczególnie popularny wśród osób młodych, lecz coraz wyższe wskaźniki osiąga też wśród starszych pokoleń – w grupie wiekowej 65+ z FB korzysta 62% internautów (w 2015 roku wskaźnik ten wynosił 48%). Facebook jest nieco popularniejszy wśród kobiet (używa go 83% internautek) niż mężczyzn (75%).
32% amerykańskich internautów (28% wszystkich dorosłych Amerykanów) to użytkownicy Instagrama. W roku 2015 było ich 27%. Największą popularnością serwis ten cieszy się wśród osób w wieku 18-29 lat (59%).
31% Amerykanów korzystających z internetu (26% dorosłych) jest obecne w serwisie Pinterest. Jest on zdecydowanie popularniejszy wśród internautek (45%) niż internautów (17%).
29% internautów z USA (25% dorosłych Amerykanów) używa serwisu LinkedIn. Serwis ten jest ze względu na swój charakter szczególnie popularny wśród internautów z wyższym wykształceniem (50%) oraz lepiej zarabiających.
24% amerykańskich internautów (21% dorosłych Amerykanów) jest obecnych na Twitterze. Odnotowano tu minimalny wzrost w stosunku do roku 2015 (23%).
Facebook i Instagram są też liderami pod względem częstotliwości z jaką serwisy te odwiedzają ich użytkownicy. 76% internautów posiadających konto na FB korzysta z serwisu każdego dnia, analogiczne wskaźniki dla innych platform wynoszą: Instagram – 51%, Twitter – 42%, Pinterest – 25%, LinkedIn – 18%.
Odpowiedz