Strona główna » Treści z kanałów RSS w kampaniach mailowych iPresso

Treści z kanałów RSS w kampaniach mailowych iPresso

Treści z kanałów RSS w kampaniach mailowych iPresso

Kreator mailingów w iPresso został wzbogacony o możliwość zamieszczenia w ich treści informacji pozyskanych z kanałów RSS.


RSS to technologia umożliwiająca internautom w szybki sposób dotarcie do interesujących ich informacji. Dzięki RSS nie trzeba regularnie wchodzić na ulubione strony by sprawdzić, czy pojawiły się na nich nowe informacje, artykuły czy oferty. Po zasubskrybowaniu danego kanału RSS, skróty nowych wiadomości same docierają do użytkowników za pomocą odpowiednich czytników. Informacje takie składają się najczęściej z nagłówka, treści oraz odnośnika do pełnego artykułu. Jeżeli wiadomość taka jest dla użytkownika interesująca, może przejść on na stronę www, gdzie znajdzie jej pełną wersję.

Treści pozyskiwane z kanałów RSS można teraz automatycznie zamieszczać w mailingach przygotowywanych w iPresso. Dzięki temu każdy subskrybent otrzyma w e-mailu najnowsze informacje czy oferty związane z interesującym go tematem – zostaną one automatycznie wprowadzone do treści wiadomości na podstawie zainteresowań danego kontaktu. Wystarczy, że tworząc kampanię mailową dla klientów znajdujących się w bazie iPresso, marketer wybierze adres odpowiedniego kanału RSS z którego mają zostać pobrane wiadomości.

Przykładem zastosowania tego mechanizmu może być scenariusz dla biura podróży, który polegałby na wysyłce e-maili powiązanych z zainteresowaniami klienta określonymi podczas wypełniania formularza kontaktowego.

1) Klient wypełnia formularz i zaznacza, że jest zainteresowany wyjazdami „Last Minute”.

2) Informacja ta zostanie automatycznie przypisana w systemie do kontaktu i w późniejszym czasie stanowi kryterium wejścia do scenariusza Marketing Automation.

3) Dzięki temu kontakt automatycznie otrzymuje najnowsze informacje dotyczące wyjazdów “Last Minute” na swojego e-maila. Są one automatycznie “zaciągane” do odpowiednio przygotowanej kreacji mailowej z kanału RSS.

Regularnie aktualizując treści w kanałach RSS marketerzy zyskują pewność, że klient otrzymuje zawsze najnowsze oferty, bez względu na to kiedy trafi do scenariusza.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.