Strona główna » Spersonalizowana komunikacja przekłada się na wzrost sprzedaży

Spersonalizowana komunikacja przekłada się na wzrost sprzedaży

Spersonalizowana komunikacja przekłada się na wzrost sprzedaży

Spersonalizowana komunikacja pozytywnie wpływa na stosunek konsumentów do oferowanych im produktów i usług. Potwierdza to najnowszy raport Personalization Pulse Check opracowany przez Accenture Interactive.

Według raportu, personalizacja przekłada się na trzy zasadnicze etapy w relacji z klientami:

  • Bycie rozpoznanym

56% ankietowanych wykazuje większą skłonność do zrobienia zakupów w sklepie (online lub offline), gdy sprzedawca zwraca się do nich po imieniu.

  • Rekomendacja

58% przejawia taką skłonność w stosunku do sprzedawcy, który rekomenduje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów i preferencji klienta.

  • Bycie zapamiętanym

65% respondentów chętniej zrobi zakupy w sklepie, który dysponuje wiedzą o ich wcześniejszych zakupach.

 

Personalizacja opiera się przede wszystkim na informacjach dotyczących klientów i potencjalnych klientów firm.

Według raportu, 70% konsumentów nie widzi problemu w tym, że sprzedawcy, strony z wiadomościami czy dostawcy usług zbierają ich dane, o ile wykorzystuję je w przejrzysty sposób.

Okazuje się jednak, że firmy nie zawsze potrafią skutecznie wykorzystać te trendy – możemy tu zauważyć dwa niewłaściwe zachowania.

  • Nadmiar opcji

39% ankietowanych zrezygnowało z dokonania zakupu w danym sklepie ze względu na nadmiar proponowanych im ofert.

  • Nietrafione rekomendacje

50% respondentów nigdy nie zakupiło rekomendowanego im produktu, co wskazywać może na niestaranne podejście do rekomendacji przez sprzedawcę.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.