Strona główna » Raporty kampanii w iPresso – nowe, zaawansowane możliwości badania konwersji

Raporty kampanii w iPresso – nowe, zaawansowane możliwości badania konwersji

Raporty kampanii w iPresso – nowe, zaawansowane możliwości badania konwersji

Centrum raportów iPresso zostało wzbogacone o nową funkcjonalność – Raport kampanii. Moduł ten daje szerokie możliwości związane z badaniem konwersji prowadzonych działań marketingowych.

Raporty kampanii pozwalają na monitorowanie przełożenia, jakie mają konkretne działania na osiągnięcie pożądanego efektu i porównanie skuteczności poszczególnych kanałów komunikacji w ramach danej kampanii.

Funkcjonowanie mechanizmu opiera się na wystąpieniu dowolnej aktywności klienta (np. wejście na monitorowaną stronę, pobranie pliku, zakup) w następstwie przeprowadzonych wcześniej działań marketingowych, takich jak wysyłka wiadomości e-mail, sms lub voice czy wyświetlenie pop-up’u. Dzięki raportowi kampanii, marketer z łatwością sprawdzi, która forma komunikacji przyniosła najlepsze efekty.

Zobaczmy jak może to wyglądać w praktyce na przykładzie sklepu odzieżowego.

Załóżmy, że sklep chce zaproponować stałym klientom korzystną ofertę wyprzedaży kolekcji jesiennej. Do promocji będą używane dwa kanały komunikacji – e-mail i powiadomienie (pop-up) na stronie internetowej sklepu. Dzięki raportowi kampanii, marketer sprawdzi, jak skuteczny jest każdy z kanałów wykorzystywanych w kampanii i ilu zakupów dokonano w następstwie przeprowadzonej akcji.

Jak to działa w praktyce?

Podczas przygotowywania kreacji, oba działania oznaczamy takim samym tagiem, np. „wyprzedaż kolekcji jesiennej”, na podstawie którego badana będzie konwersja. Następnie uruchamiamy raporty kampanii definiując takie elementy jak jej nazwa, opis, data rozpoczęcia i zakończenia, a także tag kampanii (musi być on dodany do każdego elementu komunikacji, który chcemy uwzględnić w raporcie – w naszym przykładzie e-maila i pop-up’u) oraz interwał konwersji, który określa, że chcemy sprawdzać, ile aktywności konwersyjnych (w tym przypadku – zakupów) dokonano w ciągu np. 48 godzin po wykonaniu akcji oznaczonej tagiem.

raporty ustawienia

Aktywność konwersyjną możemy zdefiniować samodzielnie, zgodnie z potrzebami firmy.

Raporty kampanii zapewnią regularne monitorowanie statystyk dotyczących liczby zakupów dokonanych przez użytkowników wobec których wykonano wcześniej (w interwale 48 godzin) działanie oznaczone tagiem „wyprzedaż kolekcji jesiennej”.

raprty suma

 

Opcja ta pozwoli też na bezpośrednie porównanie które z działań,w tym przypadku wysyłka wiadomości e-mail czy akcja na stronie (pop-up), przynosi lepszą konwersję: ile płatności zarejestrowano w następstwie przeprowadzenia każdej z akcji.

raport email

raport akcje na stronach

W przypadku wysyłki wiadomości e-mail, dostępne są tu informacje o liczbie wysłań, otwarć i kliknięć danej kampanii i ich przełożeniu na konwersję. W przypadku sms’ów i wiadomości voice – informacja o liczbie wysłań, a dla pop-up’ów – liczba wyświetleń i kliknięć.

 

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.