Strona główna » 97% polskich firm korzysta z internetu. Marketing Automation wśród trendów przyszłości

97% polskich firm korzysta z internetu. Marketing Automation wśród trendów przyszłości

97% polskich firm korzysta z internetu. Marketing Automation wśród trendów przyszłości

97% polskich przedsiębiorstw korzysta w swoich działaniach z internetu. Dla 91% firm, głównym kanałem komunikacji w relacjach z klientami jest poczta elektroniczna, a 80% korzysta z własnej strony internetowej. Do najważniejszych trendów przyszłości należy technologia Marketing Automation – wynika z raportu Biznes w sieci opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju, IAB Polska i PwC. 

Polskie firmy w coraz większym zakresie korzystają z możliwości oferowanych przez Internet – dotyczy to zarówno obszaru komunikacji z klientami, sprzedaży oraz marketingu, jak i księgowości. Przedsiębiorcy wciąż jednak nie wykorzystują w pełni potencjału tkwiącego w sieci.

Jak wynika z badania, ponad 97% polskich przedsiębiorstw korzysta w swoich działaniach z internetu.

Dla 91% przedsiębiorstw, głównym kanałem komunikacji w relacjach z klientami jest poczta elektroniczna. 82% używa w tym celu telefonu, a 80% korzysta z własnej strony internetowej.

Rodzime przedsiębiorstwa starają się również być tam, gdzie znajdują się ich potencjalni klienci. Niemal co druga polska firma (46%) posiada swój profil w jednym z mediów społecznościowych, a 32% ma responsywne strony www, które można swobodnie przeglądać za pomocą urządzeń mobilnych. Rosnącą popularnością cieszą się również aplikacje mobilne, których używa już 11% firm.

Pod względem kanałów sprzedaży online zauważalny jest wyraźny wzrost odsetka przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na uruchomienie własnego e-sklepu. W 2014 r. własny sklep internetowy posiadało 34% przedsiębiorców, natomiast w 2016 r. korzysta z nich już 53%.

Wśród innowacyjnych trendów, których popularność wśród rodzimych przedsiębiorców wciąż wzrasta, autorzy raportu wskazują następujące rozwiązania:

  • Marketing Automation i sztuczna inteligencja, które umożliwiają planowanie działań za pomocą algorytmów,
  • sklepy bez kas, czyli nowy model zakupów łączący funkcje inteligentnej metki, zabezpieczenia antykradzieżowego i płatności mobilnych,
  • VR Commerce (Virtual Reality) lub zakupy w wirtualnej galerii handlowej – rozwiązania, dzięki którym moż­na dotykać przedmiotów.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.