69% konsumentów szuka informacji o produktach w sieci

Do najpopularniejszych sposobów wyszukiwania informacji o produkcie przed zakupem należy czytanie opinii o produkcie w internecie (69%) oraz przeglądanie stron sklepów internetowych (55%) i stron marek (52%) – wynika z badania 2016 Connected Consumer Goods Report opracowanego przez Salesforce.

54% ankietowanych wśród metod zapoznania się z produktem wybrało wizytę w sklepie tradycyjnym. Z raportu wynika też, że milenialsi (osoby w wieku 18-34 lat) znacznie większą wagę przykładają do szukania informacji w social mediach (25%) niż osoby powyżej 55 roku życia.

W procesie podejmowania decyzji zakupowych największym zaufaniem internautów cieszą się recenzje produktów publikowane w internecie (31%). Trzy razy mniej osób (12%) deklaruje zaufanie do informacji podawanych przez sprzedawców. 23% ankietowanych wierzy, że rzetelną opinię zapewni im rodzina, przyjaciele lub znajomi. Jeden na pięciu badanych ufa informacjom publikowanym przez samą markę.

Większość ankietowanych uważa, że korzystniejszą cenę uzyskują od sprzedawców online (55%) niż w sklepach stacjonarnych (28%). Te drugie wygrywają jednak pod względem zadowolenia z jakości obsługi. 53% ankietowanych wskazało tu na sklepy tradycyjne, a 22% na internetowe.

Najczęstszymi powodami przystępowania do programów lojalnościowych są korzystniejsze ceny (74%) oraz lepsza obsługa (27%). 14 % ankietowanych wskazało natomiast chęć zbudowania bliższej relacji z daną marką.

W badaniu wzięło udział 2 095 dorosłych mieszkańców USA.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>