Strona główna » Połowa Polaków kupuje w internecie

Połowa Polaków kupuje w internecie

Połowa Polaków kupuje w internecie

Co drugi Polak robi zakupy w Internecie. Przodują pod tym względem konsumenci w wieku 15-24 lat, którzy stanowią 30% kupujących online. W ubiegłym roku dominującą grupą e-konsumentów były w Polsce osoby należący do grupy 25-34 lat – wynika z raportu E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska.

Wśród osób kupujących online:

  • 81% wykorzystuje w tym celu laptopa,
  • 59% zostaje zachęcone do e-zakupów możliwością płatności szybkim przelewem,
  • 46% wybiera dostawę kurierem.

 

Polacy coraz chętniej wybierają internet jako miejsce robienia zakupów. Dotyczy to w szczególności konsumentów najmłodszych, należących do przedziału 15-24 lat. Już niemal co trzeci z nich kupuje online.

Jakie są preferencje zakupowe polskich e-konsumentów?

  • 47% robi zakupy na polskich stronach internetowych, a 10% sięga w tym celu do serwisów zagranicznych.
  • Średnia wartość miesięcznych wydatków przeznaczanych na odzież, obuwie i dodatki wynosi 82,6 zł.
  • 50% kupujących zostaje przekonana do wyboru e-sklepu przez atrakcyjne ceny oferowanych produktów.

 

Polski klient kupujący w polskich serwisach online jest coraz częściej osobą posiadającą wyższe wykształcenie (35 proc. wobec 32 proc. w 2015 r.). Jednocześnie wśród e-konsumentów maleje udział osób z wykształceniem podstawowym – z 24% do 23% w ciągu ostatniego roku.

Osoby kupujące w sieci najczęściej pochodzą z większych miast, a dochody ich gospodarstwa domowego przekraczają 2 tysiące zł. Badani z tej grupy coraz lepiej oceniają swoją kondycję finansową. Odsetek osób deklarujących ją jako dobrą wzrósł w porównaniu z 2015 r. i wynosi 46% (w stosunku do 41% rok wcześniej).

Rosnące zainteresowanie Polaków zakupami w sieci przekłada się na wzrost polskiego e-commercu.

Jego wartość wzrośnie w 2016 roku do blisko 36 miliardów złotych, a w ciągu najbliższych pięciu lat podwoi się. Liczba e-sklepów ma się zwiększyć o 7% – prognozuje Sociomantic Labs.

Według raportu Barometr e-commerce 2016, przygotowanym przez Sociomantic Labs, polski rynek e-commerce wzrośnie w 2016 roku o 35,8 mld zł. W roku 2020 ma być już wart 63 mld zł.

Liczba sklepów online w naszym kraju wzrośnie w bieżącym roku o 7% i przekroczy poziom 23,5 tysiąca, a w 2020 r. ponad 30 tysięcy.

Jakie trendy i technologie będą miały największy wpływ na handel online? Sociomatic Labs przewiduje, że najsilniej oddziaływać będą takie czynniki, jak:

Personalizacja

Spersonalizowana i dopasowana do potrzeb odbiorców komunikacja jest dziś koniecznością.
Personalizacja jest priorytetem dla 90% marketerów, a 70% klientów pozytywnie odbiera komunikaty marketingowe skierowane specjalnie dla nich (źródło: Sociomatic Labs).

Programmatic buying

48% firm, które realizują kampanie internetowe w modelu programmatic (zalicza się do niego m.in. real time bidding – RTB) uważa, że dają one lepsze rezultaty od kampanii zlecanych w tradycyjny sposób – wynika z raportu Programmatic, opublikowanego przez IAB Polska.

Loyalty i CRM

47% dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Rośnie wskaźnik osób biorących udział w dwóch, trzech lub czterech takich programach – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Omnichannel i cross devices

Jak wynika z raportu Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015 przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, 44% polskich firm B2B prowadzi sprzedaż wielokanałową – oferują swoje produkty zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Jedynie 4% firm B2B sprzedaje tylko poprzez sklep stacjonarny.

M-commerce, w tym płatności mobilne

Według Sociomantic Labs aplikacje mobilne zapewniają o 70% wyższą konwersję w zakresie ilości wyświetleń reklamy i o 50% więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.

Full funnel

Według Sociomantic Labs marketerzy powinni się skupić na całym lejku sprzedażowym, a nie tylko na jego ostatniej fazie tj. momencie tuż przed dokonaniem zakupu. Celem reklamodawcy powinno stać się równomierne wspieranie wszystkich etapów procesu zakupowego – budowanie świadomości i wzbudzenie zainteresowania produktem, nakłonienie do podjęcia decyzji i sam zakupu a także budowanie lojalności i zachęcenie do kolejnych odwiedzin sklepu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.