94% spośród firm, które uznają swoje działania z systemem Marketing Automation za skuteczne, uznaje że rozwiązanie za konieczny element swoich działań marketingowych – wynika z raportu Marketing Automation Trends for Success przygotowanego przez Three Deep i Ascend2.
W trakcie 2016 roku, aż 65% marketerów B2B zamierza zwiększyć środki przeznaczane na automatyzacje marketingu – wynika z raportu B2B Marketing Automation Platforms: A Marketer’s Guide opracowanego przez Marketing Land.
Raab Associates szacuje, że w roku 2015 obroty w branży Marketing Automation wyniosły 1,8 miliarda dolarów, po raz kolejny zwiększając się o ok. 50% w stosunku do wcześniejszego roku. W 2010 roku wynosiły 225 mln dolarów, a w 2014 już 1,2 mld.
Dwie trzecie marketerów B2B planuje zwiększyć środki przeznaczane na technologie marketingowe w 2016 roku, a jeden na pięciu planuje ich znaczny wzrost – wynika z B2B Marketing Technology Strategy Report opublikowanego przez Informatica.
Według B2B Marketing Automation Platforms: A Marketer’s Guide, Martech Intelligence Report , do największych korzyści płynących z zastosowania automatyzacji marketingu zalicza się:
- Wzrost efektywności działań marketingowych – wynika on m.in. z możliwości zautomatyzowania powtarzalnych czynności, dzięki czemu marketerzy mogą przeznaczyć więcej czasu na ważniejsze, strategiczne działania.
- Pozyskiwanie większej liczby leadów oraz leadów o lepszej jakości – dzięki wykorzystaniu licznych danych behawioralnych i demograficznych oraz prowadzeniu kompleksowego programu lead scoringowego.
- Wielokanałowe podejście do klienta – platformy MA integrują wiele kanałów komunikacji, co pozwala na całościowe podejście do każdego indywidualnego klienta.
- Lepszą integracje działań sprzedażowych i marketingowych.
- Lepszą konwersję leadów i zwrot z inwestycji.
Odpowiedz