Strona główna » Możliwość wykorzystania UTM’ów w kampaniach iPresso

Możliwość wykorzystania UTM’ów w kampaniach iPresso

Możliwość wykorzystania UTM’ów w kampaniach iPresso

iPresso wprowadza możliwość automatycznego dopisywania UTM’ów do linków zawartych w kampaniach e-mailowych. Pozwoli to na śledzenie skuteczności działań marketingowych w Google Analytics.

UTM’y to krótkie znaczniki tekstu dopisane do linków, dzięki którym możliwe jest mierzenie skuteczności poszczególnych elementów e-maila w Google Analytics. Włączenie opcji UTM’ów w kampanii iPresso spowoduje dodanie takiego fragmentu do każdego zawartego w wysyłce linku.

iPresso pozwala na wykorzystanie następujących rodzajów UTM’ów: źródło kampanii (utm_source), medium kampanii (utm_medium), nazwa kampanii (utm_campaign), hasło kampanii (utm_term), treść kampanii (utm_content).

Do każdego z tych paramterów należy przypisać odpowiednią wartość, co pozwoli na zidentyfikowanie danej kampanii.

Parametr utm_source może np. posiadać wartości newsletter, dzięki czemu Google Analytics zidentyfikuje ruch pochodzący z newslettera.

Jeżeli połączymy go z z parametrem utm_campaign o wartości np. lipiec, możliwe będzie zidentyfikowanie newsletterów wysłanych właśnie w tym miesiącu.

Opis poszczególnych paramterów:

utm_source – identyfikuje reklamodawcę, witrynę, publikację itp., które wysyłają ruch do witryny, np. google, newsletter4, billboard.
utm_medium – medium reklamowe lub medium marketingowe, np. cpc, baner, newsletter e-mailowy.
utm_campaign – nazwa kampanii, slogan, kod promocyjny itp. w przypadku produktu.
utm_term – identyfikuje płatne słowa kluczowe wyszukiwania. W przypadku samodzielnego tagowania kampanii z płatnymi słowami kluczowymi należy używać parametru utm_term do określania słów kluczowych.
utm_content – służy do rozróżnienia podobnych treści lub linków z tej samej reklamy. Jeśli np. w jednym e-mailu umieścisz dwa linki z wezwaniem do działania, za pomocą parametru utm_content możesz ustawić dla nich różne wartości, by sprawdzić, który jest skuteczniejszy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.