Scenariusze Marketing Automation w systemie iPresso można zastosować do automatycznego przypominania klientom o zaplanowanych wizytach (dotyczy to np. branży healthcare), przeglądach (np. w warsztacie samochodowym), czy wszelkiego rodzaju spotkaniach.
W poniższym scenariuszu stworzonym w systemie iPresso widzimy schemat komunikacji z klientem stosowany przez klinikę dentystyczną.
Posiadając informację o planowanej dacie zabiegu i podstawowe dane kontaktowe pacjenta, system iPresso będzie automatycznie przypominał mu o wizycie, a po jej przeprowadzeniu poprosi o wypełnienie ankiety dotyczącej jakości obsługi.
Jak to działa w praktyce?
Załóżmy, że do systemu iPresso trafiła informacja o wizycie zaplanowanej na 15 kwietnia.
Pierwsze e-mailowe przypomnienie może nastąpić np. dwa dni przed wizytą – w tym przypadku będzie to zatem 13 kwietnia. W scenariuszu uwzględniono też opóźnienie do godziny 8:00, tak by wiadomości nie docierały do pacjenta w nocy.
Kolejne przypomnienie, tym razem za pomocą SMSa następuje po 48 godzinach, czyli w dniu wizyty, również o godzinie 8 rano.
Dalsze działanie scenariusza uzależnione jest od tego, czy pacjent zjawił się na zabieg. Jeżeli lekarz zaznaczy w systemie, że wystąpiła taka aktywność, to dzień po wizycie (opóźnienie 24 godziny) na jego adres e-mailowy wysłana zostanie prośba o wypełnienie ankiety dotyczącej jakości obsługi.
Jeżeli osoba ta nie stawiła się na zabiegu (nie zostaje jej przypisana odpowiednia aktywność) – system automatycznie doda jej odpowiedni tag (nie przybył na wizytę) i zakończy scenariusz.
W przypadku osób, które wypełnią otrzymane ankiety – nastąpi przypisanie innego tagu (w tym przypadku: kontakt aktywny), po czym scenariusz zostanie zakończony.
Jeżeli ankieta nie zostanie wypełniona od razu, system może wysłać pacjentowi wiadomość SMS z prośbą o jej wypełnienie. Jeśli tym razem nastąpi wypełnienie ankiety, kontakt również otrzymuje tag: kontakt aktywny. Jeżeli nie – następuje zakończenie scenariusza.
Jednorazowe zbudowanie takiego scenariusza pozwala klinice na automatyczną obsługę wszystkich pacjentów.
Scenariusz ten może funkcjonować tak długo, jak zostanie to ustalone przez jego autorów i działać w odniesieniu do każdego pacjenta posiadającego datę zaplanowanej wizyty.
Przejście danego pacjenta przez tę ścieżkę może też pomóc w określeniu które z kontaktów są najbardziej aktywne, jakie kanały komunikacji preferują i jakie są ich opinie na temat odbytych wizyty. Wszystkie te informacje można z kolei wykorzystać w prowadzeniu dalszych działań marketingowych nakierowanych na wybraną grupę osób.
Odpowiedz