blog iPresso Marketing Automation

Rynek Marketing Automation osiągnął wartość 1,8 mld dolarów

Rynek Marketing Automation rośnie w błyskawicznym tempie, a marketerzy starają się wykorzystać rosnącą ilość danych dotyczących swoich potencjalnych klientów, które dostępne są za pośrednictwem coraz większej liczby kanałów marketingowych.

Raab Associates szacuje, że w roku 2015 obroty w branży Marketing Automation wyniosły 1,8 miliarda dolarów, po raz kolejny zwiększając się o ok. 50% w stosunku do wcześniejszego roku. W 2010 roku wynosiły 225 mln  dolarów, a w 2014 już 1,2 mld.

Dwie trzecie marketerów B2B planuje zwiększyć środki przeznaczane na technologie marketingowe w 2016 roku, a jeden na pięciu planuje ich znaczny wzrost – wynika z B2B Marketing Technology Strategy Report opublikowanego przez Informatica.

Według B2B Marketing Automation Platforms: A Marketer’s Guide, Martech Intelligence Report , do największych korzyści płynących z zastosowania automatyzacji marketingu zalicza się:

  • Wzrost efektywności działań marketingowych – wynika on m.in. z możliwości zautomatyzowania powtarzalnych czynności, dzięki czemu marketerzy mogą przeznaczyć więcej czasu na ważniejsze, strategiczne działania.
  • Pozyskiwanie większej liczby leadów oraz leadów o lepszej jakości – dzięki wykorzystaniu licznych danych behawioralnych i demograficznych oraz prowadzeniu kompleksowego programu lead scoringowego.
  • Wielokanałowe podejście do klienta – platformy MA integrują wiele kanałów komunikacji, co pozwala na całościowe podejście do każdego indywidualnego klienta.
  • Lepszą integracje działań sprzedażowych i marketingowych.
  • Lepszą konwersję leadów i zwrot z inwestycji.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz