Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
13 July 2025
Artykuły

Wzrost zaangażowania konsumentów głównym priorytetem e-mail marketingu

  • 10 lutego, 2016
  • 1 min read
[addtoany]
Wzrost zaangażowania konsumentów głównym priorytetem e-mail marketingu

Zwiększenie zaangażowania potencjalnych klientów będzie głównym priorytetem działań e-mail marketingowych w najbliższych miesiącach. Cel ten wymieniło 34% marketerów ankietowanych przez Strong View i Selligent.

Według danych zamieszczonych w raporcie 2016 Marketing Trends Survey, na dalszych pozycjach marketerzy wymieniali: lepszą segmentację i targetowanie (14%) oraz położenie nacisku na analizę danych pozwalających zrozumieć zachowania klientów w odpowiednim kontekście (12%).

By osiągnąć te cele, 60% ankietowanych zamierza zwiększyć budżet przeznaczany na e-mail marketing.

Za największe wyzwania dla e-mail marketingu w 2016 roku, ankietowani uznali wykorzystanie danych o konsumentach pochodzących z różnych źródeł i kanałów (26%) oraz zoptymalizowanie segmentacji i targetingu (17%).

Coraz istotniejsza dla marketerów jest integracja e-maila z innymi kanałami komunikacji, w szczególności z mediami społecznościowymi (integrację taką w 2016 r. planuje 61% ankietowanych), a także ze stronami internatowymi (np. landing pages) – 58% i kanałami mobilymi – 41%.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *