Polski rynek e-commerce osiągnie wartość 36 mld zł

Wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie w 2016 roku do blisko 36 miliardów złotych, a w ciągu najbliższych pięciu lat podwoi się. Liczba e-sklepów ma się zwiększyć o 7% – prognozuje Sociomantic Labs.

Według raportu „Barometr e-commerce 2016”, przygotowanym przez Sociomantic Labs, polski rynek e-commerce wzrośnie w 2016 roku o 35,8 mld zł. W roku 2020 ma być już wart 63 mld zł.

Liczba sklepów online w naszym kraju wzrośnie w bieżącym roku o 7% i przekroczy poziom 23,5 tysiąca, a w 2020 r. ponad 30 tysięcy

Jakie trendy i technologie będą miały największy wpływ na handel online?

Sociomatic Labs przewiduje, że najsilniej oddziaływać będą takie czynniki, jak:

  • Personalizacja

Personalizacja jest piorytetem dla 90% marketerów, a 70% klientów pozytywnie odbiera komunikaty marketingowe skierowane specjalnie dla nich (źródło: Sociomatic Labs).

  • Programmatic buying

48% firm, które realizują kampanie internetowe w modelu programmatic (zalicza się do niego m.in. real time bidding – RTB) uważa, że dają one lepsze rezultaty od kampanii zlecanych w tradycyjny sposób – wynika z raportu Programmatic, opublikowanego przez IAB Polska.

  • Loyalty i CRM

47% dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Rośnie wskaźnik osób biorących udział w dwóch, trzech lub czterech takich programach –  wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

  • Omnichannel i cross devices

Jak wynika z raportu Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015 przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, 44% polskich firm B2B prowadzi sprzedaż wielokanałową – oferują swoje produkty zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Jedynie 4% firm B2B sprzedaje tylko poprzez sklep stacjonarny.

  • M-commerce, w tym płatności mobilne

Według Sociomantic Labs aplikacje mobilne zapewniają o 70% wyższą konwersję w zakresie ilości wyświetleń reklamy i o 50% więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.

  • Full funnel

Według Sociomantic Labs marketerzy powinni się skupić na całym lejku sprzedażowym, a nie tylko na jego ostatniej fazie tj. momencie tuż przed dokonaniem zakupu. Celem reklamodawcy powinno stać się równomierne wspieranie wszystkich etapów procesu zakupowego – budowanie świadomości i wzbudzenie zainteresowania produktem, nakłonienie do podjęcia decyzji i sam zakupu a także budowanie lojalności i zachęcenie do kolejnych odwiedzin sklepu.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>