58% marketerów stosuje Real-Time Personalization. Wśród 42% którzy tego nie robią, prawie ośmiu na dziesięciu planuje wprowadzić to rozwiązanie w ciągu roku 2016 – wynika z analizy Trends & Priorities in Real-Time Personalization firmy Researchscape.
Na jakiej podstawie marketerzy kierują wybrane komunikaty do określonych grup odbiorców?
Najczęściej segmentują ich w oparciu o:
- rodzaj treści oglądany na stronie www (48%),
- lokalizację (45%),
- czas spędzony na stronie (36%),
- nawigację po stronie (35%).
W 1/3 przypadków internauci segmentowani są w oparciu o rodzaj urządzenia jakiego używają do przeglądania strony, swoich danych demograficznych czy buyer personas.
Głównym kanałem, w którym Real-Time Personalization jest stosowana są strony internetowe (44%), w dalszej kolejności znalazły się strony mobilne (17%), aplikacje internetowe (13%) i aplikacje mobilne (9%).
Do największych zalet z zastosowania Real-Time Personalization zaliczono:
- wzrost zaangażowania klientów – 73%,
- optymalizacja doświadczeń internautów – 54%,
- lepsze wskaźniki konwersji – 53%,
- wzrost liczby pozyskanych lead’ów / klientów – 45%,
- zwiększone dochody z handlu w sieci – 34%,
- wzrost lojalności klientów – 38%,
- większa rozpoznawalność marki – 26%.
Odpowiedz