blog iPresso Marketing Automation

Licznik komunikacji e-mail w iPresso. Jak to działa w praktyce?

Licznik komunikacji e-mailowej systemu iPresso pozwala na ograniczenie liczby wiadomości, jakie może otrzymać dany odbiorca (lub grupa odbiorców) w konkretnym przedziale czasu. 

System umożliwia określenie grupy odbiorców, których dotyczy ograniczenie, kampanii podlegających limitowi, maksymalnej dopuszczalnej liczby wysyłek do wybranej grupy odbiorców i odpowiedniego przedziału czasowego.

Funkcja ta pozwala na polepszenie jakości komunikacji z klientem i jeszcze precyzyjniejsze przygotowanie kampanii marketingowych.

Jak to wygląda w praktyce?

Załóżmy, że nie chcemy by kategoria kontaktów, którą nazwaliśmy Potencjalnymi klientami  otrzymywała wiadomości marketingowe częściej niż raz na tydzień.

screen licznik email

Aby skonfigurować taki  limit należy zdefiniować następujące elementy:

  • Nazwa – nazwa konkretnego ograniczenia, które będzie obowiązywać wybraną grupę osób,
  • Maksymalna dopuszczalna liczba otrzymanych kampanii – dotyczy limitu wiadomości, które mogą zostać wysłane w danym przedziale czasu, w naszym przypadku 1,
  • Przedział czasowy – w naszym przykładzie będzie to 7 dni,
  • Kategoria kontaktów – czyli Potencjalni klienci,
  • Tagi kampanii – za ich pomocą określamy konkrente kampanie, których dotyczy ograniczenie. Każda z tworzonych kampanii marketingowych powinna więc w tym przypadku zostać oznaczona tagiem wiadomości marketingowe.

 

Od teraz wszystkie kampanie, które zostaną oznaczone tagiem wiadomości marketingowe będą podlegałby ograniczeniu – nie trafią częściej niż raz na tydzień do kontaktów należących do kategorii Potencjalnych klientów.

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz