Wielokanałowość podstawą skutecznego Content Marketingu

Wielokanałowość jest podstawą skutecznego content marketingu. Jednak jak wynika z raportu Content Fitness Test przygotowanego przez PAN Communications, tylko 41% content marketerów jest pewnych swoich umiejętności w zakresie działań multi-channel. 33% obawia się, że nie potrafi w pełni zastosować tej strategii, a 26% w ogóle jej nie posiada.

Pomimo rosnących wpływów mobile marketingu i mediów społecznościowych, najchętniej wykorzystywanymi przez content marketerów kanałami pozostają strony www (84%) i wysyłki e-mail (65%).

Facebook znalazł się na trzecim miejscu – jako istotny kanał publikacji treści wskazało go 52% ankietowanych.

Zaskakująco niewielu marketerów wskazało natomiast na LinkedIn (39%) i Twittera (37,7%).

Coraz ważniejsze dla content marketerów staje się dostosowanie swoich treści do oczekiwań odbiorców:

  • 66,7% ankietowanych twierdzi, że dostosowuje swoje treści w oparciu o reakcje odbiorców.
  • 72,2% badanych dopasowuje swój content do zainteresowań konsumentów.
  • 52% jest przekonanych o skuteczności swoich publikacji w zakresie wzrostu zaangażowania potencjalnych klientów.

 

Zarówno wielokanałowość content marketingu, jak i dopasowanie treści do oczekiwań odbiorców to możliwości oferowane przez rozwiązania Marketing Automation. Pozwalają one m.in. na tworzenie i rozsyłanie newsletterów, zarządzanie publikacją treści w serwisach społecznościowych czy dystrybucję informacji do mediów. Co więcej, zapewniają monitorowanie efektów tych działań, analizę związanych z nimi statystyk i parametrów, a także sprawdzanie reakcji odbiorców na dostarczone im treści.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>