Licznik komunikacji e-mailowej systemu iPresso pozwala na ograniczenie liczby wiadomości, jakie może otrzymać dany odbiorca (lub grupa odbiorców) w konkretnym przedziale czasu.
System umożliwia określenie grupy odbiorców, których dotyczy ograniczenie, kampanii podlegających limitowi, maksymalnej dopuszczalnej liczby wysyłek do wybranej grupy odbiorców i odpowiedniego przedziału czasowego.
Funkcja ta pozwala na polepszenie jakości komunikacji z klientem i jeszcze precyzyjniejsze przygotowanie kampanii marketingowych.
Jak to wygląda w praktyce?
Załóżmy, że nie chcemy by kategoria kontaktów, którą nazwaliśmy Potencjalnymi klientami otrzymywała wiadomości marketingowe częściej niż raz na tydzień.
Aby skonfigurować taki limit należy zdefiniować następujące elementy:
- Nazwa – nazwa konkretnego ograniczenia, które będzie obowiązywać wybraną grupę osób,
- Maksymalna dopuszczalna liczba otrzymanych kampanii – dotyczy limitu wiadomości, które mogą zostać wysłane w danym przedziale czasu, w naszym przypadku 1,
- Przedział czasowy – w naszym przykładzie będzie to 7 dni,
- Kategoria kontaktów – czyli Potencjalni klienci,
- Tagi kampanii – za ich pomocą określamy konkrente kampanie, których dotyczy ograniczenie. Każda z tworzonych kampanii marketingowych powinna więc w tym przypadku zostać oznaczona tagiem wiadomości marketingowe.
Od teraz wszystkie kampanie, które zostaną oznaczone tagiem wiadomości marketingowe będą podlegałby ograniczeniu – nie trafią częściej niż raz na tydzień do kontaktów należących do kategorii Potencjalnych klientów.
Odpowiedz