blog iPresso Marketing Automation

Znikną bariery dla e-handlu w Unii Europejskiej?

Komisja Europejska pracuje nad Strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, która ma znieść ograniczenia w e-handlu na terenie Unii Europejskiej.

W 2014 r. prawie połowa konsumentów z państw członkowskich Unii Europejskiej robiła zakupy w sieci. Jednak tylko ok. 15% z nich dokonało zakupu przez Internet od sprzedawcy mającego siedzibę w innym państwie członkowskim UE.  Spowodowane jest to licznymi utrudnieniami i ograniczeniami nałożonymi na handel transgraniczny – takimi jak blokowanie geograficzne (zablokowanie konsumentom dostępu do określonych usług w Internecie ze względu na ich miejsce zamieszkania lub dane karty kredytowej) czy skomplikowane przepisy podatkowe.

W ramach Strategii opracowywanej przez UE dotychczasowe przepisy dotyczące handlu w sieci mają zostać ujednolicone i uproszczone, co przyczyni się ma do wzrostu liczby transakcji transgranicznych.

Zgodnie z prognozami firmy Nielsen, wartość globalnych transakcji transgranicznych w 2018 roku sięgnie 307 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o ok. 300% w stosunku do roku 2013.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz