Preferencje zakupowe polskich internautów

Polscy internauci robiący zakupy w sieci najchętniej korzystają z aukcji internetowych (92%) i sklepów online (74%). Stosunkowo niewielką popularnością cieszą się natomiast zakupy grupowe (35%). Wyniki te przynosi badanie „Zakupy w internecie” przeprowadzone przez Mindshare Polska.

Stając przed wyborem “kupować online czy offline” w przypadków większości produktów wybierają zakupy w sieci – dotyczy to zwłaszcza:

  • filmów, muzyki, gier (74%),
  • zabawek i akcesoriów dla dzieci (70%),
  • biletów na samolot lub pociąg (68%),
  • biletów na koncert lub do teatru (67%)
  • książek, e-booków i audiobooków (66%).

Najczęstszym sposobem robienia zakupów w Internecie jest korzystanie z komputera stacjonarnego lub laptopa (93%). Rośnie jednak również popularność m-commerce (wykorzystanie tabletów i smartfonów) – obecnie urządzeń mobilnych do robienia zakupów używa 19% polskich internautów.

Najważniejszym motywem robienia zakupów online są niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych. Innymi często wymienianymi powodami są: duży wybór produktów, oszczędność czasu, możliwość dokonania zakupu w każdej chwili oraz zakupu towarów trudno dostępnych.

 

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>