RetailMeNot sprawdziło ile pieniędzy wydają konsumenci w różnych regionach świata na zakupy w sieci. W Europie przodują pod tym względem Brytyjczycy – w roku 2014 przeciętny obywatel Wielkiej Brytanii wydał online 1071 funtów, a w 2015 r. wartość ta ma wzrosnąć do 1174 GBP.
Przeciętny Polak wydał natomiast równowartość 181 GBP, a w 2015 r. według prognoz będzie to już 206 GBP – czyli o 14,2% więcej. Średnia europejska to 738 funtów w roku 2014 i 820 GBP w 2015 (wzrost o 11,4%).
Europejski rynek e-commerce wzrósł o 18,4% w 2014 roku i to tempo wzrostu powinno się utrzymać w roku 2015 oraz w dalszej przyszłości. Szacuje się, że globalna sprzedaż online wzrośnie o 18,4% w bieżącym roku i o 18,7% w 2016 r.
Polski rynek e-commerce ma wzrosnąć o 21% w 2015 roku, a w 2016 r. o 22,5% wyprzedzając tym samym, pod względem szybkości wzrostu, rynek niemiecki.
Odpowiedz