W roku 2015 e-commerce wyprzedzi sklepy tradycyjne

57% polskich konsumentów deklaruje, że w bieżącym roku będą częściej robili zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych (nie uwzględniając kupna żywności), a 48% zamierza zwiększyć swoje wydatki na zakupy online – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Czy rok 2015 będzie przełomowy dla polskiego rynku e-commerce? Mogą na to wskazywać statystyki płynące z badań ARC Rynku i Opinii.

Wynika z nich, ze ponad połowa badanych (57%) zamierza robić zakupy w sklepach online częściej niż w tych tradycyjnych (nie dotyczy to jedynie żywności i biletów), a 48% planuje zwiększenie swojego budżetu na zakupy w sieci.

Najchętniej kupowane w sieci produkty to:

  • odzież i obuwie,
  • artykuły wyposażenia domu,
  • sprzęt elektroniczny i komputerowy,
  • książki,
  • kosmetyki.

Jeżeli chodzi o formy dostawy towarów to najwięcej osób korzysta z usług kurierów, a w dalszej kolejności z odbioru przesyłek w placówce pocztowej. Na kolejnych pozycjach znalazł się odbiór towaru w paczkomacie lub sklepie sieciowym.

Badanie wykazało też, że zakupom w sieci wciąż towarzyszą różnego rodzaju obawy konsumentów. Najwięcej zastrzeżeń wzbudza ryzyko otrzymania towaru niezgodnego z zamówieniem (56%) lub uszkodzonego (48%), a także próby oszustwa (46%).

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>