Ilość zakupów przez smartfony wzrośnie o 1 000%

Rok 2015 będzie przełomowy pod względem płatności dokonywanych w sklepach za pomocą smartfonów. Około 5% spośród 600 milionów smartfonów wyposażonych w tryb NFC będzie wykorzystywanych przynajmniej raz w miesiącu do przeprowadzania transakcji w sklepie tradycyjnym – oznacza to wzrost takich zakupów o ponad 1 000%.

Wzrost zakupów przez smartfony

Według Deloitte. Technology, Media & Telecommunications Predictions 2015 w bieżącym roku po raz pierwszy spełnione zostaną wszystkie wymagania konieczne do powszechnej adaptacji transakcji mobilnych – zarówno ze strony klientów, jaki i sprzedawców, instytucji finansowych i producentów smartfonów.

Dzięki temu aż 5% spośród ok. 600-650 milionów smartfonów wyposażonych w NFC będzie używana do płacenia w tradycyjnych sklepach przynajmniej raz w miesiącu. W połowie roku 2014 wykorzystywano w  ten sposób niespełna 0,5% z ok. 450-500 milionów smartfonów. Oznacza to, że liczbaZakupy takich zakupów wzrośnie o ponad tysiąc procent.

 

Dalszy rozwój Internetu Rzeczy

Deloitte przewiduje, że w roku 2015 w obiegu pojawi się miliard nowych urządzeń Internet of Things. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do roku 2014.  Sprzęt komputerowy obsługujący Internet Rzeczy ma osiągnąć wartość 10 miliardów dolarów, a usługi wykonywane za pośrednictwem IoT – ok. 70 miliardów dolarów.

Internet Przedmiotów (lub Internet Rzeczy, ang. Internet of Things, IoT) zakłada połączenie w sieć wszelkich rodzajów urządzeń – okularów, samochodów, sprzętów RTV i AGD, a nawet ubrań – i pozwala na komunikację między nimi.

 

1,4 miliarda nowych smartfonów

Według prognoz Deloitte w ciągu bieżącego roku sprzedanych zostanie ok. 1,4 miliarda smartfonów. Przewiduje się, że około 3/4 z nich stanowić będą upgrades – nowe, ulepszone wersje telefonów kupowanych przez osoby, które są już posiadaczami smartfona. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju-czerwcu 2014,  siedmiu na dziesięciu posiadaczy smartfonów dokonało wymiany na lepszą wersję w ciągu wcześniejszych 18 miesięcy.

 

Rozwój click and collect

Liczba punktów click and collect w Europie zwiększy się do pół miliona w 2015 roku, co oznacza wzrost o 20% w stosunku do roku wcześniejszego. Click and collect to sposób odbioru produktów zakupionych w sieci w miejscach takich jak wydzielona sekcja sklepiu tradycyjnym czy paczkomat.

 

Ksiażki drukowane popularniejsze od e-booków

Dochody ze sprzedaży książek drukowanych będą w skali światowej co najmniej cztery razy większe niż te ze sprzedaży ebooków. Książki elektroniczne nie doprowadzą do zmniejszenia zapotrzebowania na książki tradycyjne, choć los taki spotkał płyty CD, drukowane gazety i czasopisma. Z analiz wynika, że młodzi ludzie (w wieku 18-34 lat) są równie przywiązani do drukowanych książek, jak ich rodzice.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>