Dzięki integracji systemu iPresso z reklamami Facebooka możliwe jest jeszcze skuteczniejsze i bardziej kompleksowe dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej – np. do osób, które już wcześniej odwiedziły stronę internetową firmy.
Jak działa reklama na Facebooku?
Facebook Ads to płatne rozwiązanie pozwalające na promowanie postów poprzez wyświetlanie ich użytkownikom należącym do określonych grup docelowych – zarówno tych będących już fanami firmy, jak i tych, którzy jeszcze nie polubili jej na Facebooku.
Facebook umożliwia bardzo szczegółowe określenie grupy docelowej, której ma zostać pokazany sponsorowany wpis. Grupa zostaje wyznaczona na podstawie określanych przez reklamodawcę parametrów dotyczących np. wieku, miejsca zamieszkania czy wybranych zainteresowań.
Daje to możliwość pokazania konkretnego posta ściśle określonej grupie użytkowników Facebooka, np. mieszkańcom Wrocławia w wieku 30-35 lat. W przypadku publikacji kolejnego reklamowego wpisu wybrane parametry dotyczące grupy odbiorców czy budżetu mogą być oczywiście zupełnie inne.
Po określeniu odbiorców posta należy wyznaczyć takie elementy jak budżet przeznaczony na kampanię, jej przedział czasowy, liczbę osób do których trafi dana informacja (co bezpośrednio wiąże się z budżetem).
Taka forma promocji umożliwia dotarcie z konkretnym wpisem (nazywanym przez Facebooka Proponowanym postem) do dziesiątek tysięcy osób. Odbiorcy nie są tu przypadkowi, lecz stanowią grupę docelową (Custom Audience) charakteryzującą się pożądanymi przez reklamodawcę cechami.
Istnieje też możliwość zamieszczenia na swojej stronie internetowej wygenerowanych w Facebook’u kodów konwersji leadów. W takim wypadku w momencie wejścia na tą stronę osoby korzystającej z Facebooka (posiadającej ciasteczko), kontakt ten zostanie automatycznie dodany do grupy docelowej w Managerze Reklam.
Innym sposobem wyznaczenia grupy docelowej, do której firma chce skierować swoje posty reklamowe jest zaimportowanie do Facebooka bazy kontaktów zapisanej w pliku CSV. W dokumencie tym muszą być zawarte takie dane jak e-mail, nr telefonu lub ID Facebooka danej osoby. Po otrzymaniu tego pliku Facebook weryfikuje, które z podanych kontaktów są zarejestrowane w serwisie i przekazuje reklamodawcy informację o ich liczbie (nie wskazując jednak danych dotyczących potwierdzonych osób).
Integracja iPresso z FB – jeszcze lepsze dotarcie do konsumentów
Po zintegrowaniu systemu iPresso z Facebookiem możliwe jest dopasowanie reklamy do odbiorców w jeszcze większym stopniu, np. poprzez dotarcie do użytkowników FB, którzy weszli wcześniej na stworzone w iPresso Landing Pages i strony internetowe firmy.
Dzięki temu rozwiązaniu sponsorowany post będzie mógł zostać skierowany do grupy osób, które wiedzą już o firmie, odwiedziły jej stronę i być może są zainteresowane jej usługami.
Integracja systemu iPresso z Facebookiem umożliwia też przesłanie do Custom Audiences kontaktów zapisanych w bazie systemu – jest to jedna z opcji dostępnych w segmentacji kontaktów. Facebook zweryfikuje czy wybrane kontakty są zarejestrowane w serwisie i tym, którzy są tam obecni będzie mógł wyświetlać skierowane do nich posty reklamowe.
Dzięki integracji z Facebookiem użytkownik iPresso:
- zyskuje nowy sposób dystrybucji treści reklamowych,
- dociera do ściśle zdefiniowanej grupy docelowe, a nie do osób przypadkowych,
- wyświetla reklamę konsumentom, którzy mogą być zainteresowani zakupem,
- ma pewność, że jego wpis zobaczyła określona liczba potencjalnych klientów,
- efektywnie korzysta z najpopularniejszego medium społecznościowego na świecie.
Odpowiedz