Reklama na Facebooku – zaawansowane targetowanie i dotarcie do właściwych odbiorców

Facebook jest obecnie jednym z najskuteczniejszych kanałów reklamowych pozwalających na dotarcie do ściśle określonych grup konsumentów. Przyczynia się do tego zarówno wysoki stopień popularności tego medium wśród internautów, jak również zaawansowane mechanizmy targetowania treści reklamowych.

O potencjale reklamowym Facebooka świadczą statystyki dotyczące jego ogólnoświatowego zasięgu oraz poziomu zaangażowania użytkowników.

  • 3,2 miliarda – to dzienna liczba komentarzy i polubień postów na FB,
  • 1 miliard – to liczba osób każdego miesiąca korzystających z Facebooka,
  • 600 milionów – tylu użytkowników miesięcznie korzysta z FB na urządzeniach mobilnych (źródło: Facebook),
  • 6:35 h – tyle czasu spędza miesięcznie na Facebooku jego przeciętny użytkownik (źródło: comScore),

Facebook jest dla konsumentów źródłem opinii o firmach, usługach czy produktach. 92% konsumentów ufa opiniom członków rodziny i znajomych, a tylko 47% wierzy w to co dociera do nich za pośrednictwem telewizji, radia czy prasy (źródło: Nielsen).

 

Reklama na Facebooku lepiej dociera do grup docelowych niż inne formy reklamy online. Dokładność takiego dotarcia wynosi dla Facebooka 94%, podczas gdy średnia to 77%. Przekłada się to na oszczędności o wartości 47% (źródło: Nielsen).

Skuteczność ta wynika m.in. z zaawansowanych opcji targetowania treści reklamowych, które opierają się na danych podawanych w tym serwisie przez samych jego użytkowników.

Każda informacja świadcząca o cechach demograficznych i geograficznych, preferencjach czy zainteresowaniach użytkownika Facebooka jest wartościowa dla celów reklamowych.

Przekaz można więc skierować do osób zamieszkałych w danym mieście, posługujących się określonym językiem, lubiących konkretne filmy, książki lub drużyny sportowe, a nawet popierających daną partię polityczną.

Wiedza ta pozwala to na efektywne dotarcie z kreacjami reklamowymi i promowanymi postami do bardzo precyzyjne zdefiniowanej grupy docelowej, składającej się z potencjalnych klientów firmy.

Możliwości skutecznego dotarcia do konsumenta rosną jeszcze bardziej dzięki integracji Facebooka z systemem iPresso.

 

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>