Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
12 July 2025
Artykuły

Już 12,5 miliona Polaków robi zakupy online

  • 19 listopada, 2014
  • 1 min read
[addtoany]
Już 12,5 miliona Polaków robi zakupy online

Spośród 21,6 milionów polskich internautów, już 12,5 mln odwiedza sklepy online.

Ich zdaniem e-zakupy są łatwe, wygodne i często tańsze od zakupów tradycyjnych. Liczba osób robiących zakupy online wzrosła w ciągu ostatnich 5 lat o 43%, wynika z raportu  Izby Gospodarki Elektronicznej.

Co decyduje o rosnącej popularności zakupów w sieci? Dla rosnącego grona klientów istotne jest to, że:

  • zakupy w sieci można robić przez całą dobę (86%),

  • istnieje możliwość dostawy do domu (81%),

  • można łatwo porównywać ze sobą różne oferty  (81%).

 

Najchętniej wybieraną kategorią produktów kupowanych w sieci jest odzież (28%).

W ciągu ostatnich 5 lat największy wzrost popularności odnotowały perfumy i kosmetyki (460%), a w dalszej kolejności produkty dla dzieci i zabawki (233%) oraz produkty ze sklepów wielobranżowych (213%).

Jak wynika z badania klientów sklepów internetowych najbardziej przyciągają promocje i wyprzedaże (popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie od roku 2009)
Słabnie natomiast zainteresowanie zakupami grupowymi, których popularność w ciągu ostatnich 5 lat spadła o 37%.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *