Strona główna » E-mail Marketing w 2014 roku. Konsumenci chcą dostawać spersonalizowane e-maile

E-mail Marketing w 2014 roku. Konsumenci chcą dostawać spersonalizowane e-maile

E-mail Marketing w 2014 roku. Konsumenci chcą dostawać spersonalizowane e-maile

Większość marketerów zdaje sobie sprawę z faktu, że śmierć e-mail marketingu została ogłoszona przedwcześnie. Metoda ta wciąż przynosi liczne korzyści, pod warunkiem, że rozsyłane e-maile są spersonalizowane i dostosowane do odpowiedniej grupy docelowej.

E-mail marketingu wciąż należy do najważniejszych narzędzi w komunikacji z konsumentami.

Poniżej prezentujemy 10 statystyk, które potwierdzają tą tezę:

1. Liczba kont e-mailowych jest coraz większa. Według badań Radicati Group liczba adresów e-mail wzrośnie z 4,1 miliarda w roku 2014 do 5,2 miliardów pod koniec roku 2018. Oznacza to wzrost aż o 27%.

2. Rośnie też liczba użytkowników e-maili. Według Radicati liczba osób korzystających z e-maila, wliczając w to firmy, wzrośnie z 2,5 miliarda w roku 2014 do 2,8 miliarda pod koniec 2018. Oznacza to wzrost o 12%.

3. Korzystanie z e-maila w dużej mierze odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Aż 72% dorosłych Amerykanów korzystających z Internetu wysyła lub odbiera osobiste e-maile za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu (źródło: Forrester).

4. Urządzenia mobilne są jednak popularne nie tylko w USA. Według eMarketera pod koniec roku 2014 aż 1,76 miliarda osób na całym świecie będzie posiadać smartfona i z niego korzystać. To o 25% więcej niż w roku 2013.

5. Według MarketingProfs każdej godziny wysyłanych jest 122 500 454 020 e-maili.

6. Z badań McKinsey & Company wynika, że e-mail jest prawie 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu klientów niż Facebook i Twitter.

7. Według Econsultancy 66% marketerów ocenia możliwości e-mail marketingu w dostarczeniu ROI jako znakomite lub dobre. To wynik lepszy niż ten uzyskiwany przez social media marketing (41%).

8. Z ankiety przeprowadzonej przez Harris Interactive wynika, że odbiorcy lubią otrzymywać e-maile oparte na swoich wcześniejszych zachowaniach zakupowych i na swoich preferencjach. 81% Amerykanów robiących zakupy on-line przyznało, że są przynajmniej w niewielkim stopniu skłonni do dokonania kolejnych zakupów w wyniku otrzymania odpowiednio stargetowanych e-maili.

9. 42% firm uznaje e-mail za jedno z najefektywniejszych narzędzi lead generation. Wśród marketerów B2B 88% twierdzi, że e-mailing jest najskuteczniejszą taktyką pozyskiwania leadów.

10. Z badań MarketingSherpa wynika, że firmy wysyłające ponad 100 000 e-maili miesięcznie zyskują 94% zwrotu z inwestycji.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.