Czemu konsumenci korzystają z mediów społecznościowych?

Jako powód korzystania z mediów społecznościowych najwięcej użytkowników wymienia chęć dzielenia się treściami, które są interesujące, ważne i zabawne.

 

Dzielenie się treściami interesującymi, ważnymi i zabawnymi

Użytkownicy mediów społecznościowych, którzy dzielą się w nich jakiegoś rodzaju treściami, jako powody takiej publikacji podają chęć:

  • dzielenia się interesującymi treściami – 61%,
  • dzielenia się ważnymi treściami – 43%,
  • dzielenia się zabawnymi treściami – 43%,
  • przekazania innym osobom tego w co wierzą i kim naprawdę są – 37%,
  • zarekomendowania produktu, usługi, filmu, książki itp. – 30%,
  • wsparcia określonej sprawy, organizacji czy przekonania – 29%,
  • podzielenia się rzeczami unikalnymi – 26%,
  • poinformowania o tym co robią – 22%,
  • dodania swojej opinii do konwersacji – 20%,
  • pokazania, że jest się dobrze poinformowanym – 11%.

10% osób podało inne powody.

Wyniki te uzyskano na podstawie ankiety przeprowadzonej w 2013 roku przez Ipsos OTX w 24 krajach.

Podzielenie się interesującymi rzeczami to zdecydowanie najpopularniejszy deklarowany powód korzystania z social media. Największe znaczenie ma w takich państwach jak: Chiny – 76%, Indonezja – 76%, RPA – 74%, Turcja – 71%, Rosja – 68%, Hiszpania – 66%, Kanada – 65%, Wielka Brytania – 65% i Stany Zjednoczone – 65%. W Polsce powód ten podało 54% ankietowanych.

Jedynym z przebadanych krajów, w którym opcja ta nie była najpopularniejsza jest Arabia Saudyjska, gdzie największe znaczenie miało przekazanie innym osobom tego w co wierzę i kim naprawdę jestem (65%).

 

Dlaczego Polacy korzystają z mediów społecznościowych?

Z badania Ipsos OTX wynika, że poza najpopularniejszym powodem korzystania z social media, czyli chęcią dzielenia się interesującymi rzeczami (54%), istotne jest dla Polaków:

  • dzielenia się ważnymi treściami – 34%,
  • dzielenia się zabawnymi treściami – 37%,
  • przekazania innym osobom tego w co wierzą i kim naprawdę są – 22%,
  • zarekomendowania produktu, usługi, filmu, książki itp. – 29%,
  • wsparcia określonej sprawy, organizacji czy przekonania – 24%,
  • podzielenia się rzeczami unikalnymi – 21%,
  • poinformowania o tym co robią – 16%,
  • dodania swojej opinii do konwersacji – 24%,
  • pokazania, że jest się dobrze poinformowanym – 9%.

Inne powody wymieniło 9% ankietowanych.

 

Strach przed pozostaniem w tyle

Ludzie coraz więcej czasu i energii angażują w social media. W kontekście wzrostu zaangażowania konsumentów mówi się nawet o tzw. syndromie FOMO – Fear of Missing Out, czyli strachem, że przegapi się coś ważnego. Z badań firmy MyLife.com wynika, że 56% osób obawia się pozostania w tyle z ważnymi wiadomościami czy aktualizacjami statusów swoich znajomych, jeżeli nie będą logować się w mediach społecznościowych. Możemy tu mówić wręcz o uzależnieniu od tego typu serwisów.

Ponad połowa użytkowników mediów społecznościowych doświadczyło FOMO i rozważało zrobienie sobie przerwy od social media.

Jak podaje MyLife.com:

  • 51% osób loguje się w mediach społecznościowych częściej niż dwa lata temu.
  • 27% osób sprawdza media społecznościowe od razu po obudzeniu się.
  • 35% osób spędza co najmniej 31 minut dziennie w mediach społecznościowych oraz na osobistym koncie e-mail.
  • 42% osób użytkowników zarządza więcej niż jednym kontem w mediach społecznościowych.

COMMENTS

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>