Strona główna » Zaangażowanie konsumentów w social media

Zaangażowanie konsumentów w social media

Zaangażowanie konsumentów w social media

W statystykach dotyczących social media zazwyczaj największą uwagę zwraca się na popularność danego serwisu w przeliczeniu na liczbę użytkowników. Bezkonkurencyjny jest tu oczywiście Facebook, który posiada 1,2 miliarda aktywnych użytkowników. Jednak wraz ze wzrostem liczby odbiorców social media i korzystaniu przez te same osoby z kilku serwisów niemal w tym samym czasie, wagi nabierają też dane dotyczące poziomu zaangażowania użytkowników, czasu spędzanego przez nich w danym serwisie, interakcji w jakie wchodzą w jego obrębie oraz rodzaju treści, które są dla nich najatrakcyjniejsze.

fb.twitter

Media społecznościowe są najpopularniejszą aktywnością w Internecie

Przeciętny Amerykanin korzysta z nich przez 37 minut dziennie. To czas dłuższy niż ten przeznaczany na jakąkolwiek inną aktywności, włączając w to e-maile.

Korzystanie z mediów społecznościowych często odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 60% aktywności w social media wykonywanych jest nie poprzez komputery stacjonarne, lecz za pomocą smartfonów i tabletów.

 

Facebook liderem w zaangażowaniu użytkowników

Z raportu firmy BI Intelligence wynika, że w kategorii zaangażowania internautów prym wiedzie Facebook. Serwis ten w największym stopniu absorbuje czas i uwagę odbiorców. W samych Stanach Zjednoczonych odbiorcy spędzają na FB 114 miliardów minut miesięcznie – dane te dotyczą łącznie urządzeń stacjonarnych i mobilnych.

O przewadze Facebooka świadczy fakt, że następne w kolejności medium społecznościowe, Instagram angażuje użytkowników przez 8 miliardów minut miesięcznie. Dla Twittera wskaźnik ten wynosi 5,3 miliarda.

Jeżeli dane te przeliczymy w stosunku do ogólnej liczby użytkowników danego serwisu, okaże się że poziom zaangażowania na Facebooku jest siedem razy większy niż na Twitterze.

BI Intelligence szacuje poziom zaangażowania w konkretny serwis za pomocą wskaźnika Engagement Index, który uwzględnia liczbę odbiorców danego medium, czas jaki na nim spędzają i liczbę wykonywanych aktywności. Oto wyniki:

  1. Facebook – 50,7
  2. Instagram – 13,5
  3. Twitter – 7,4
  4. Snapchat – 6,6
  5. WhatsApp – 4,6

 

Korzyści z social media: zasięg, zaangażowanie, zwrot z inwestycji

Według badań BI Intelligence za najważniejsze korzyści z social media uznaje się:

– większa widoczność – 89%

– większy ruch – 75%

– możliwość wglądu w ruch na rynku – 69%

– lojalnych fanów – 65%

– wygenerowane leady – 61%

– wzrost liczby partnerów biznesowych – 54%

– redukcję wydatków marketingowych – 47%

– poprawę wyników sprzedaży – 43%

Dwa pierwsze czynniki (widoczność i ruch) oraz wygenerowane leady odnoszą się do zasięgu danej marki; ruch na rynku oraz lojalni fani i partnerzy biznesowi należą do kategorii zaangażowania; ostatnie dwa czynniki, dotyczące wydatków i sprzedaży odnoszą się do ROI (zwrotu z inwestycji).

Według danych firm M Booth i Simply Measured, czynnikiem który najsilniej wpływa na poziom zaangażowania w mediach społecznościowych jest publikacja treści wizualnych, które są dla odbiorców bardziej atrakcyjne od treści tekstowych.

Oto niektóre z danych potwierdzających tą tezę:

  1. Użytkownicy Facebooka dzielą się filmami 12 razy częściej niż linkami i postami tekstowymi łącznie.
  2. Zdjęcia zamieszczane na Facebooku mają 2 razy więcej polubień niż posty tekstowe.
  3. 42% wszystkich postów na Tumblr to zdjęcia.
  4. Na YouTube 100 milionów użytkowników tygodniowo podejmuje aktywności związane z filmami.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.