Strona główna » Skuteczny marketing z systemem 360 Marketing Automation

Skuteczny marketing z systemem 360 Marketing Automation

Skuteczny marketing z systemem 360 Marketing Automation

Jak w mnogości dostępnych konsumentom kanałów komunikacji, źródeł informacji, reklam i promocji prowadzić skuteczne akcje marketingowe? Sposobem na to jest 360 Marketing Automation – kompleksowa platforma integrująca najskuteczniejsze narzędzia marketingowe.

ludzie9Co to jest 360 Marketing Automation?

Dzięki rozwojowi nowych technologii i kanałów komunikacji konsumenci mają nieograniczony dostęp do informacji, ofert i opinii o danym produkcie czy firmie. Klienci korzystają z wielu różnych źródeł informacji i samodzielnie szukają najbardziej atrakcyjnych dla siebie ofert.

Konsument poszukujący określonego produktu może przeglądać strony internetowe, fora i media społecznościowe, czytać blogi, pobierać oferty, subskrybować newslettery. Wpływ mają na niego również reklamy pojawiające się w Internecie, radiu czy telewizji. Często korzysta z tych możliwości na zasadzie multitaskingu – w tym samym czasie używa więcej niż jednego źródła informacji.

Tacy Always On Consumers stanowią wyzwanie dla marketerów. Aby sprostać ich potrzebom marketing musi łączyć w sobie wielokanałowe metody dotarcia do konsumenta i działać jednocześnie na wielu różnych płaszczyznach.

Jest to możliwe dzięki wszechstronnej platformie 360 Marketing Automation, czyli systemowi który traktuje działania marketingowe całościowo i wspomaga je w każdym elemencie.

System Marketing Automation umożliwia wielokanałową komunikację z konsumentami, gromadzenie danych o ich zachowaniach i monitorowanie skuteczności prowadzonych działań. Jest to kompleksowe rozwiązanie koordynujące różnorodne działania marketingowe i umożliwiające wykorzystanie ich w zależności od konkretnej sytuacji.

System pozwala na prowadzenie spójnej komunikacji z konsumentami poprzez zarządzanie takimi narzędziami jak e-mailingi, media społecznościowe, landing page, formularze, strony WWW, programy lojalnościowe czy też informacje prasowe. Dzięki temu firma dociera do konsumentów na każdym etapie procesu sprzedażowego z treściami, które są dostosowane do ich cech i potrzeb. 360 Marketing Automation oznacza całościowe podejście do procesów marketingowych, ich pełną integrację oraz automatyzację.

 

Zaawansowane zarządzanie bazą kontaktów

System Marketing Automation daje marketerowi pełną kontrolę nad bazą posiadanych kontaktów. Pozwala na ich gromadzenie, kategoryzowanie i edytowanie. Dane dotyczące klientów mogą być importowane i eksportowane. Dzięki temu zarządzanie nawet największymi bazami kontaktów jest szybkie i sprawne.

Możliwości te są jeszcze większe dzięki lead scoringowi, czyli funkcji przypisywania odbiorcom określonej liczby punktów na podstawie ich cech, takich jak miejsce zamieszkania czy zajmowane stanowisko (scoring demograficzny) oraz zaobserwowanych przez system aktywności, np. wejść na stronę firmową, otwarć e-maila, pobrań oferty (scoring behawioralny).

Dzięki zastosowaniu tak zaawansowanych możliwości gromadzenia, kategoryzacji i analizy danych dotyczących konsumentów i ich aktywności, system 360 Marketing Automation dociera do każdego klienta ze spersonalizowaną ofertą w najbardziej dogodnym momencie.

 

Wielokanałowa, spersonalizowana komunikacja z konsumentem

Marketing Automation koordynuje działania direct marketingowe, w skład których wchodzi komunikacja z potencjalnymi klientami za pomocą newsletterów, e-maili z ofertami, smsów czy wiadomości głosowych. Kontakt z konsumentem jest tu spersonalizowany i dostosowany do cech i potrzeb danej osoby. Dopasowanie komunikacji do odbiorcy jest możliwe dzięki monitorowaniu jego aktywności i gromadzeniu informacji o jego właściwościach, takich jak miejsce zatrudnienia, branża, miejsce zamieszkania czy stanowisko.

Działania systemu Marketing Automation nie kończą się jednak na samej wysyłce. W jej następstwie system monitoruje i raportuje poziom uzyskanej konwersji (potwierdzone dostarczenia, otwarcia, kliknięcia w linki). Dzięki tym informacjom marketerzy błyskawicznie dowiadują się o skuteczności swoich kampanii i mogą je na bieżąco optymalizować.

 

Sprawne zarządzanie mediami społecznościowymi

Marketing Automation daje też możliwość szybkiego i sprawnego komunikowania się z konsumentami za pomocą mediów społecznościowych. Z poziomu systemu marketer może zamieszczać posty w wielu różnych kanałach i profilach dowolnie określając czas ich publikacji. Na bieżąco sprawdzi też reakcje odbiorców na zamieszczane treści i zyska dostęp do komentarzy czy „polubień”. Pozwala to na szybkie reagowanie na aktywności odbiorców i wchodzenie z nimi w dialog.

 

Ankiety, landing page, dystrybucja informacji prasowych…

System Marketing Automation pozwala też na tworzenie ankiet i landing page’y, za pomocą których zainteresowani danymi treściami konsumenci mogą pozostawić swoje dane, a jednocześnie pobrać określone informacje lub oferty.

Marketing Automation umożliwia tworzenie informacji prasowych, ich publikację w wybranych serwisach, monitorowanie reakcji dziennikarzy na dostarczony komunikat. Pozwala na błyskawiczne dotarcie do serwisów informacyjnych oraz dziennikarzy z całego świata. W ciągu kilku godzin zapewnia widoczność w mediach i wyszukiwarkach internetowych. Dzięki narzędziom dystrybucji informacji budowa zasięgu o marce, firmie lub produkcie jest szybka, skuteczna i łatwa. System wspomaga też zarządzanie internetowym biurem prasowym zintegrowanym z macierzystym serwisem internetowym.

 

Szczegółowe raportowanie osiąganych wyników

System zapewnia szerokie możliwości analizy i raportowania osiąganych rezultatów w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Mierzenie skuteczności konkretnych kampanii możliwe jest w systemie Marketing Automation dzięki kluczowym wskaźnikom efektywności (Key Performance Indicators – KPIs). Monitorowanie tych wskaźników daje marketerom wiedzę o stopniu realizacji zakładanych celów.

Można dzięki temu przeanalizować przełożenie konkretnych działań na liczbę pozyskanych klientów, zmierzyć efektywności publikacji wpisów w mediach społecznościowych, monitorować liczbę wejść na firmowe strony internetowe czy wyciągnąć wnioski na temat skuteczności i opłacalności każdej z prowadzonych kampanii.

Analiza wyników jest też możliwa dzięki takim funkcjom jak tabele i wykresy przestawne, przekrój demograficzny czy segmentacja pareto.

Dzięki integracji z takimi narzędziami jak Google Analytics system zapewnia też bezpośredni dostęp do statystyk dotyczących konkretnej strony internetowej.

 

Pełna automatyzacja dzięki algorytmom

Za pośrednictwem wprowadzonych do systemu algorytmów system może samodzielnie obsłużyć jednocześnie tysiące kontaktów. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany, dzięki czemu odciąża marketerów i pozwala im skupić się na strategii działań, zamiast na żmudnych, powtarzalnych czynnościach. Dzięki zaawansowanym możliwościom definiowania algorytmów, system Marketing Automation przeprowadzi konsumenta przez cały cykl sprzedażowy reagując na jego aktywności odpowiednimi działaniami.

Kompleksowy system 360 Marketing Automation to efektywny sposób na prowadzenie spójnej komunikacji z konsumentami, tworzenie zaawansowanych kampanii marketingowych i monitorowanie oraz analizę osiąganych wyników. Jego zastosowanie przekłada się na wymierne efekty, o czym przekonały się już tysiące firm na całym świecie.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.