Content Marketing stał się w ostatnich latach jedną z najpowszechniejszych metod pozyskiwania wartościowych leadów. Jaka jest przyszłość tej dziedziny marketingu?
Ciągły wzrost znaczenia Content Marketingu
Już 92% marketerów korzysta z Content Marketingu (według MarketingProfs). O tym, że znaczenie tego typu działań będzie wzrastać, świadczą prognozy według których w roku 2014 58% marketerów B2B i 60% marketerów B2C zwiększy nakłady na Content Marketing .
Popularność urządzeń mobilnych
Wzrasta liczba osób mających dostęp do treści publikowanych w Internecie za pomocą urządzeń mobilnych. Marketerzy w 2014 roku muszą zatem skupić się na dostosowaniu contentu do tego rodzaju urządzeń.
W Stanach Zjednoczonych obecnie znajduje się już więcej aktywnych urządzeń mobilnych niż dorosłych osób. W 2017 roku aż 87% sprzedawanych urządzeń z dostępem do Internetu będą stanowić smartfony i tablety, a tylko 13% komputery stacjonarne i laptopy (źródło: IDC).
Hummingbird – nowy algorytm Google
W 2013 roku Google wprowadził nowy algorytm wyszukiwania – Hummingbird. Jest to odpowiedź na coraz bardziej skomplikowane zapytania wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników.
Nowy algorytm ma za zadanie przyspieszenie działania wyszukiwarki i zwiększenie trafności wyników wyszukiwania w stosunku do oczekiwań użytkowników. Krokiem do tego ma być poprawa stopnia rozumienia zapytania poprzez optymalizację wyszukiwarki w zakresie semantyki. Wyszukiwarka ma działać w większym zakresie na zasadach konwersacji, wzorując się na sposobie, w jaki ludzie przekazują sobie informacje.
Jakie znaczenie ma to dla Content Marketingu?
Dotychczas Google premiował te strony, na których np. często pojawiło się wyszukiwane słowo kluczowe. Specjaliści od SEO zwracali więc uwagę na powtarzanie określonych słów i wyrażeń w publikowanych tekstach. Często zdarzało się jednak, że te dobrze wypozycjonowane strony z dużą zawartością słów kluczowych nie przedstawiały większej wartości dla użytkownika.
Po zmianie algorytmu, Google ma premiować content o dobrej jakości, zawierający dużą ilość informacji na poszukiwany temat. Zmiana ta stwarza więc konieczność tworzenia treści nasyconych wiedzą, która interesuje użytkowników.
Oznacza to, że wymagania wobec wytwarzanych treści rosną, a strategia content marketingowa musi być nastawiona na zawarcie w publikowanych treściach odpowiedzi na potencjalne pytania internautów.
Potrzeba strategii content marketingowej
Coraz więcej firm uświadamia sobie jak istotne są działania content marketingowe i jakie efekty mogą one przynieść. Wraz ze wzrostem tej świadomości rośnie też potrzeba inwestowania w opracowanie strategii content marketingowych.
Jak pokazują badania firmy posiadające taką strategię osiągają najlepsze wyniki.
Potrzeba opracowania strategii przekłada się również na tworzenie nowych stanowisk i zespołów zajmujących się Content Marketingiem.
Dążenie do organizacji contentu
Ilość publikowanych w Internecie treści wzrasta, a wraz tym wzrostem podejmowane są coraz częściej próby takiego ich zorganizowania, które zapewniłoby użytkownikom szybki dostęp do tego, co najbardziej ich interesuje.
Dążenie to jest widoczne m.in. na Twitterze, gdzie użytkownik może stworzyć timeline, w którym pojawiały się będą wpisy dotyczące wybranego tematy lub wydarzenia. LinkedIn umożliwia natomiast firmom segmentację contentu, np. na podstawie różnych dziedzin jakimi się zajmują. Zamiast publikować wszelkie informacje jednym ciągiem, mogą one zostać rozbite na odrębne tematy, inicjatywy czy produkty.
Wszystkie te zmiany powinny skutkować w 2014 roku wzrostem jakości contentu publikowanego przez firmy. Atrakcyjne treści są bowiem tym czego konsumenci coraz bardziej poszukują w Internecie i czego w dużym stopniu oczekują od marketerów.
Odpowiedz